رسانه ها نقش مهمی در توسعه زیرساخت های چابهار دارند

مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) گفت: رسانه ها نقش مهمی در توسعه زیرساخت ها، ارتقای شاخص ها و حل مشکلات چابهار دارند.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، سید ضیاء هاشمی در جریان بازدید از ظرفیت های ترانزیتی، تجهیزات بندری و ظرفیت های تجاری بندر شهید بهشتی چابهار افزود: رسانه محور توسعه است و وقتی بخوبی در یک منطقه ایفای نقش کند می تواند با معرفی ظرفیت های گردشگری، تجاری و اقتصادی به ایجاد اشتغال پایدار و آبادانی آن منطقه کمک کند.
ضیاء هاشمی گفت: چابهار ظرفیت های ملی و بین المللی در زمینه تجارت، ترانزیت و حمل و نقل دارد و می تواند بخشی از مشکلات اقتصادی را مرتفع کند.
وی افزود: چابهار با اتصال به آبهای اقیانوسی، داشتن تحهیزات مناسب و تکمیل فاز نخست بندر شهید بهشتی توانایی تخلیه و بارگیری هر نوع کالا و پذیرش کشتی های بزرگ 100 هزار تنی را دارد.
مدیرعامل خبرگزاری ایرنا با ابراز خوشحالی از سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری در بندر شهیدبهشتی چابهار گفت: رسانه ها بویژه خبرگزاری ایرنا نقش مهمی در توسعه اقتصادی این بندر دارد و بزودی تیم های خبری از قسمت های مختلف برای پوشش مناسب و معرفی ظرفیت های این منطقه راهبردی به مردم جهان اعزام خواهند شد.
هاشمی ظرفیت های تجاری و گردشگری چابهار را در کشور بی نظیر عنوان کرد و افزود: توجه به این بخش ها می تواند هزاران شغل مستقیم و غیر مستقیم ایجاد کند.
مدیر کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان نیز گفت: در فاز نخست بندر شهید بهشتی چابهار 15 میلیون مترمکعب لایروبی، 203 هکتار استحصال اراضی جدید، هزار و 700 متر طول موج شکن و ساخت هزار و 700 متر اسکله انجام شده و عمق حوضچه آن نیز 16 و نیم مترمربع است.
بهروز آقایی با اشاره به ساخت راه آهن چابهار - زاهدان با پیشرفت حدود 30 درصدی خاطرنشان کرد: پس از تکمیل این پروژه ملی تحولی در ترانزیت کالا رخ می دهد.
وی پوشش خبری بیشتر از بندر چابهار را خواستار شد و افزود: رسانه های در توسعه هر منطقه نقش تاثیرگذاری دارند.
سید ضیاء هاشمی مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی(ایرنا) در ادامه سفر به سیستان و بلوچستان با حضور در چابهار از ظرفیت های گردشگری رمین تا گواتر، شهرک پتروشیمی توسعه نگین مکران، پیکره تجاری منطقه آزاد، بنادر صیادی و توانمندی های شیلاتی، سایت پرورش میگو گواتر و رودیک و جنگل های حرا دیدن کرد و در نشست هایی با مسئولان و سرپرست فرمانداری شهرستان ویژه چابهار مسائل و مشکلات این شهرستان را مورد بررسی قرار داد.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.