اتباع خارجی شاغل در مناطق آزاد مشمول ماده 5 قانون تأمین اجتماعی هستند

مدیرکل اتباع سازمان تأمین اجتماعی گفت: شناسائی اتباع خارجی شاغل در مناطق آزاد تجاری کشور و تحت پوشش قراردادن آنان از اولویت‌های اداره کل اتباع تأمین اجتماعی است.

به گزارش فرینا، احمدرضا خزاعی در نشستی که با حضور مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان غربی، مدیر کار و خدمات اشتغال منطقه آزاد ماکو و قائم مقام مدیرعامل منطقه آزاد ماکو برگزار شد، درخصوص تشریح مأموریتهای اداره کل اتباع در سه حوزه پوشش بیمه اتباع خارجی، پوشش بیمه ایرانیان خارج از کشور و همچنین راهبری توافق نامه‌های بین‌المللی تأمین اجتماعی با سایر کشورها افزود: کلیه اتباع خارجی با هر تخصصی که در خاک ایران اشتغال به کار دارند، مطابق ماده ٥ قانون تأمین اجتماعی مشمول این قانون بوده و کارفرما مکلف به پرداخت حق بیمه آنان خواهد بود.
خزاعی گفت: چنانچه اتباع خارجی در کشور خود بیمه‌پرداز باشند و کشورشان عضو مقاوله نامه شماره ١٩ ILO باشد به استناد مقاوله نامه مذکور که ایران هم از کشورهای ملحق شده به این مقاوله نامه است، در برابر حوادث ناشی از کار تحت پوشش حمایتها و تعهدات قانون تأمین اجتماعی قرار می گیرند.
احمد غریوی مدیر کار و خدمات اشتغال منطقه آزاد ماکو نیز گزارشی از تعداد و وضعیت اشتغال اتباع خارجی شاغل در منطقه آزاد ارائه و آمادگی خود و مجموعه را در اجرای قوانین و مقررات کار و تامین اجتماعی اعلام کرد.
وی افزود: از مجموع ١١٠ نفر نیروی کار خارجی شاغل در منطقه آزاد ماکو، ٨٨ نفر هندی، ٢٠ نفر چینی و ٢ نفر از اتباع ترکیه هستند.
در پایان نیز قائم مقام مدیرعامل منطقه آزاد ماکو از خدمات تامین اجتماعی چه در حوزه بیمه اتباع خارجی و چه در حوزه بیمه ایرانیان خارج از کشور قدردانی کرد و خواستار گسترش اطلاع رسانی سازمان در بخش بیمۀ ایرانیانِ خارج از کشور از طریق سفارتخانه ها و کنسولگری های جمهوری اسلامی ایران شد.
علیرضا نصیری با تأکید بر همکاری منطقه آزاد با تأمین اجتماعی شعبه ماکو در بخش بیمه اتباع خارجی، افزود: بسیاری از ایرانیان خارج از کشور از چگونگی بیمه پردازی خود در این بخش بی اطلاع هستند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.