ارائه کنندگان طرح های توسعه ای در منطقه آزاد ماکو تجلیل شدند

ارائه کنندگان طرح های توسعه ای که در قالب همایش پرسش مهر مقاله و پروژه های خود را در منطقه آزاد ماکو مطرح کرده بودند طی مراسمی مورد تجلیل قرار گرفتند.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو روز شنبه در این همایش در شوط گفت: در این همایش از 319 نفر که طرح توسعه ای ارایه داده بودند تقدیر شد که از این میزان 285 نفر دانش آموز بود.
غلامرضا سلیمانی افزود: 34 مقاله و طرح نیز توسط فرهنگیان و معلمان به دبیرخانه همایش ارسال شده بود.
سلیمانی گفت: پرسش مهر رخدادی مهم در نهادینه کردن پرسشگری و مشارکت دانش آموزی در راستای ایفای نقش برای توسعه است. 
وی افزود: از برنامه ها و طرح های پیشنهادی دانش آموزان و معلمان در تدوین برنامه های توسعه منطقه استفاده می کنیم.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه باید تولید علم براساس نیاز جامعه باشد، ادامه داد:‌ امروز در مناطق مختلف براساس نیاز و موقعیت آن منطقه باید برنامه ریزی آموزشی صورت گیرد. 
سلیمانی در ادامه از ایجاد سه مدرسه بین المللی در شهرستان های ماکو، شوط و پلدشت خبر داد و افزود: از سراسر دنیا قرار است سرمایه گذار به این منطقه مراجعه کنند و ایجاد مدارس در سطح بین المللی ضروری بوده و سازمان در این خصوص اقدام کرده است. 
وی همچنین خواستار ایجاد هنرستان های آموزش کشاورزی با دانش روز دنیا شد و گفت: فراهم سازی شرایط آزمایشگاه ها و کارگاه های پیشرفته در مدارس در اولویت قرار گیرد.
امام جمعه شوط نیز در این همایش گفت: پیشرفت علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و امنیت فعلی حاصل نظام اسلامی است و باید از ظرفیت نیروی انسانی مستعد این منطقه استفاده شود. 
حجت الاسلام محمد رضا جباری درادامه خواستار تشکیل شورای نخبگان لجستیک منطقه آزاد ماکو شد و افزود: محور توسعه و آبادنی منطقه لجستیک است و لازم است سازمان منطقه آزاد ماکو در این خصوص برنامه ریزی کند.
حجت الاسلام جباری گفت: لازم است که ضعف مدیریت عرصه های راهبردی نظام با شورای نخبگان منطقه ای حل شود و از این جهت نخبگان و صاحب نظران کشور می توانند توسعه پایدار و راهبردی را سرعت ببخشند.
به گزارش ایرنا، منطقه آزاد ماکو به عنوان یکی از هفت منطقه آزاد کشور به لحاظ محدوده جغرافیایی منطبق بر شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در دولت تدبیر و امید به الگویی برای اقتصاد مقاومتی تبدیل شده است. 
مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومتر مربع بوده و به تنهایی بیش از 75 درصد کل مساحت مناطق آزاد کشور را به خود اختصاص داده و دومین منطقه آزاد بزرگ دنیاست. 
این منطقه در مجاورت کشورهای ترکیه و جمهوری آذربایجان قرار دارد و طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در این منطقه با این کشورها به ترتیب 130 و 140 کیلومتر است. 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.