8 / اقدامات منطقه آزاد انزلی در حوزه جذب سرمایه گذار و ایجاد اشتغال ارزشمند و قابل تقدیر است

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی گفت: اقدامات منطقه آزاد انزلی در حوزه جذب سرمایه گذار و ایجاد اشتغال ارزشمند و قابل تقدیر است.

به گزارش فرینا، حجت الاسلام حسن نوروزی در حاشیه بازدید از این منطقه با بیان اینکه اقدامات منطقه آزاد انزلی در حوزه جذب سرمایه گذار و اشتغال ارزشمند و قابل تقدیر بوده، افزود: سه قوه مقننه، مجریه و قضائیه باید با همکاری یکدیگر در جهت اجرای امور به صورت منسجم همکاری داشته باشند و در این میان مجلس به عنوان قانون گذارانی که مسیر توسعه کشور را ریل گذاری می کنند باید از طریق بازدیدهای میدانی نقاط مختلف کشور و حضور در همایش های تخصصی، میزان آگاهی خود را از نیازهای قانونی کشور افزایش دهند تا قوانین موثر و راهگشا تصویب نمایند.

حجت الاسلام نوروزی با بیان اینکه مناطق آزاد تسهیل کننده فضای کسب و کار و بستری جهت جذب سرمایه گذار در سطح کشور هستند گفت: آنچه در منطقه آزاد انزلی مشاهده شده نمونه موفقی از تلاش ها و اقداماتی است که مناطق آزاد مختلف کشور در جهت توسعه فضای کسب و کار در کشور مشغول به فعالیت می باشند.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اشتغال هزاران نفر از طریق فعالیت بخش خصوصی داخلی و حتی خارجی در حوزه های مختلف تولیدی، بازرگانی و گردشگری در منطقه آزاد انزلی تصریح کرد: این میزان اشتغالزایی و فعالیت شرکتهای مختلف ناشی از نوع مدیریت این سازمان بوده که ما را متقاعد می کند که اقدامات منطقه آزاد انزلی در حوزه تحقق ماموریت ها چشمگیر است.

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم انسجام در رویه عملکردی مناطق آزاد و اجرای قوانین در این مناطق خواستار حمایت جدی وزارت اقتصاد و امور دارایی در امور مرتبط با مناطق آزاد شده و گفت: در مجلس نیز از طریق قانون گذاری ریل های لازم جهت رفع مشکلات ایجاد می شود تا روز به روز شاهد پیشرفت مناطق آزاد و کشور باشیم.

حجت الاسلام نوروزی به تحلیل مزیت های بهره مندی از سواحل و دریا در شمال و جنوب کشور پرداخت و بر لزوم فعال تر و پویا تر شده مناطق آزاد ساحلی و جزیره ای کشور تأکید کرد و افزود: همان گونه که در مناطق آزاد باید از افراد صاحب تجربه و تخصص جهت اجرای امور بهره برد، در امور مرتبط با قانونگذاری نیز باید نمایندگان حوزه مناطق آزاد اطلاعات کافی در زمینه مسائل اقتصادی داشته باشند تا در وضع قانون تصمیم کارشناسی تری اتخاذ نمایند.

سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی اهمیت آشنایی قضاتی که در این مناطق مشغول به خدمت هستند، به ظرفیت ها و ظرایف قانونی مناطق آزاد به ویژه در زمینه سرمایه گذاری را خاطر نشان کرد و گفت: قاضی مطلع از علم اقتصاد و آشنا با آن، می تواند اطمینان بخش و ملجاء جریان سرمایه گذاری باشد.

عضو فراکسیون مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی در پایان خواستار همکاری قوا در راستای حمایت از سرمایه گذاران به ویژه در مناطق آزاد شد و این هماهنگی را حائز اهمیت ارزیابی کرد.

خبرنگار منطقه آزاد انزلی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.