برگزاری دومین کارگاه آموزشی حفاظت از اراضی ملی در روستای سهیلی قشم

دومین کارگاه آموزشی حفاظت از اراضی ملی در قشم به همت مشاور امنیتی و انتظامی سازمان منطقه آزاد قشم و با حضور جمعی از مسئولان این شهرستان در محل تماشاگه حرا در روستای سهیلی برگزار شد.

به گزارش فرینا، در این کارگاه آموزشی بر اهمیت صیانت از حق و حقوق اراضی ملی و دوری از تصرف اراضی دولتی تاکید گردید.

تشریح موارد قانونی برای شناسایی و حفاظت از اراضی ملی و دولتی و نقش مهم دهیاران و شوراهای اسلامی در این زمینه از دیگر مواردی بود که در این کارگاه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این کارگاه آموزشی همچنین درباره نحوه صدور سند و تایید مالکیت اشخاص با بررسی های دقیق و با هدف صیانت از حقوق مردم هم تاکید شد.

شرکت کنندگان در این کارگاه آموزشی از اقدامات سازمان منطقه آزاد قشم براساس عکس های هوایی سال های 1369 و 1374 با هدف احقاق حقوق افرادی که  دارای پرونده های دست نوشته زمین در نقاط مختلف جزیره هستند نیز آشنا شدند.

احراز مالکیت بیش از 3 میلیون متر مربع اراضی مورد ادعای مردمی در قشم براساس مصوبات کمیسیون ماده 3 از سال 1391 تا کنون هم از دیگر موضوعات مطرح شده در این کارگاه آموزشی بود که به اطلاع شرکت کنندگان رسانده شد.

بنا به این گزارش، دومین کارگاه آموزشی حفاظت از اراضی ملی در قشم به همت مشاور امنیتی و انتظامی سازمان منطقه آزاد با حضور احمد دیرستانی مدیر املاک و مستغلات سازمان منطقه آزاد، غلامرضا پاسلاری مشاور شوراهای اسلامی شهر و روستای سازمان منطقه آزاد، محمد رضا ترکی رئیس بنیاد مسکن، مالک یزدان پناه رئیس جهاد کشاورزی، اکبر محمودی زاده رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری و بخشداران و دهیاران بیش از 30 روستای بخش شهاب حضور داشتند.

جزیره قشم با یکهزار و 500 کیلومتر مربع وسعت در جنوب ایران واقع شده است.

 

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.