بازدید معاون رئیس جمهور از تماشاگه حرای قشم

علی اصغر مونسان، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و حمیدرضا مومنی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به همراه جمعی از معاونین و مدیران سازمان از تماشاگه حرای قشم واقع در نزدیکی اسکله تفریحی روستای سهیلی قشم بازدید کردند.

به گزارش فرینا، مرکز علمی ـ آموزشی تماشاگه حرا در دو طبقه توسط مدیریت ژئوپارک جهانی قشم ساخته و در ابتدای سال 1397 به بهره برداری رسید.
این ساختمان در طبقه نخست خود، موزه ایی مینیاتوری از پهنه خور خوران منطقه جنگل های حرای حاشیه جزیره قشم را به منظور بازدید علاقمندان و گردشگران به نمایش گذارده است.
طبقه دوم مرکز علمی ـ آموزشی تماشاگه حرا، برای برگزاری دوره های آموزشی مرتبط با ژئوپارک و اکوسیستم حرا به همیاران ژئوپارک جهانی قشم و تمامی افراد علاقمند به این حوزه در نظر گرفته شده و تا کنون دوره های آموزشی بسیاری را با حضور کارشناسان محیط زیست و ژئوپارک برگزار کرده است.
هدف از برگزاری این دوره ها، آموزش شیوه حفاظت و نگهداری از این جنگل ها،  آشنایی جامعه محلی نسبت به اهمیت جنگل دریایی حرا به عنوان ذخیره گاه زیست کره و زمینه سازی برای جذب گردشگران به روستای ساحلی سهیلی قشم می باشد.
جنگل دریایی حرا، یکی از شگفت آورترین جاذبه های طبیعی کشورمان است که همه ساله گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به خود جذب می کند.
در حوالی جزیره قشم، بندر پل، جزیره هرمز و بندر خمیر مجموعه‌ ای از درختان سرسبز حرا به چشم می‌خورد که با آبراهه‌ هایش با پرندگان زیبا و طبیعت بکر وحشی‌ اش از منابع توریستی و دیدنی استان هرمزگان می‌ باشد و هر ساله افراد زیادی را برای تماشا به سوی خود جلب می‌کند. گیاهان حرا در دوره ائوسن و الیگوسن در حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیون سال پیش به وجود آمده است.
گفتنی است، علی اصغر مونسان، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور جهت حضور در مراسم افتتاحیه دومین نمایشگاه ملی گردشگری، هتلداری و صنایع دستی منطقه آزاد قشم، شامگاه یک شنبه 9 دی ماه با استقبال مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و جمعی از معاونین، مدیران سازمان از طریق فرودگاه بین المللی قشم وارد این منطقه آزاد شد.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.