تشریح سفر یک روزه معاون وزیر نفت در امور پتر‌وشیمی به منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، در‌ پایان سفر یک روزه معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی به این منطقه، گفت: روز سه شنبه ۱۱ دی ماه در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی میزبان معاون وزیر نفت و هیات همراه وی بودیم. این سفر، اولین سفر رسمی معاون وزیر بعد از انتصاب در این سمت بوده است.

به گزارش فرینا به نقل از خبرنگار ایلنا از بندر امام خمینی (ره)، سید امید شهیدی نیا افزود: این منطقه(بندر ماهشهر و بندر امام خمینی (ره))، یکی از هاب های اصلی پتروشیمی کشور است و هم اکنون سهم ۳۸ درصدی از ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی کشور را داراست ضمن اینکه یکی از با اهمیت ترین مناطق توسعه ای وزارت نفت است.
شهیدی نیا در تشریح برنامه این سفر گفت: تمرکز ما در این سفر، بازدید از پروژه های اجرایی و طرحهای در دست اقدام بود. از طرفی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در حد امکان با مسئولیت ها، وظایف و حدود فعالیت‌های سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی از نزدیک آشنا شد و از وضعیت موجود و شرایط کاری ما ابراز رضایت کردند.
همچنین ما یک جلسه‌ی هم اندیشی با مدیران عامل شرکت های تولیدی و طرحها داشتیم که در این جلسه برخی مشکلات اجرایی مطرح و قرار شد بخشی از آنها توسط سازمان منطقه ویژه و بخشی دیگر توسط شرکت ملی صنایع پتروشیمی پیگیری شوند.
وی خاطر نشان کرد: یکی از مهمترین بخشهایی که قرار شد شرکت ملی صنایع پتروشیمی آنرا پیگیری کند، مسئله مربوط به تامین خوراک بین مجتمع‌های واحدهای پایین دست منطقه است. این شرکتها هم اکنون با مکانیسم موجود مجبورند نیاز خوراک خود را از طریق بورس کالا تامین کنند. در این خصوص دنبال راهکارهایی هستیم تا بتوان با قراردادهای بلند مدت این مشکل را حل کرد.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ادامه داد: در پایان این سفر یک روزه، معاون وزیر نفت به اتفاق هیات همراه، بازدیدی از طرح توسعه منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی داشت. در حال حاضر مشغول رایزنی برای اخذ برخی مجوزها برای طرح توسعه فاز دوم منطقه هستیم. جهت اجرای این طرح مشکلاتی داریم که لازم بود از نزدیک آنها را بررسی کنیم. طی بازدیدی که انجام شد مسائل مطرح و مقرر شد شرکت ملی صنایع پتروشیمی مسائل را از طریق وزارت نفت دنبال نمایند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.