اتحاد جريان صهيونيستي آمريكايي با مشاركت كشورهاي ارتجاعي منطقه براي مخالفت با ايران كارساز نيست

در سفر دکتر حسن روحانی به استان گلستان، مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ويژه اقتصادی به نمایندگی از ریاست محترم جمهور به شهرستان علی آباد کتول سفر کرد و در شورای اداری این شهررستان حضور یافت. 

به گزارش فرینا، مرتضی بانک که به عنوان نماینده رییس جمهور در سفر استانی به استان گلستان در شورای اداری شهرستان علی آباد کتول حضور یافته بود در جمع مدیران این شهرستان با اشاره به شرایط اقتصادی کشور گفت: اتحاد و همدلی میان مسئولان منجر به امید بیشتر مردم می‌شود و این مهم سرمایه عظیمی است و باید برای امیدآفرینی در مردم تلاش کرد.
وی تاکید کرد: رابطه قوی بین مردم و مسئولین دستاوردهای عظیمی برای کشور به دنبال خواهد داشت. شرایط فعلی کشور مشکلات غیرقابل پیش‌بینی ای پیش آورده است به طوریکه اتحاد نامیمون جریان صهیونیستی و آمریکا و مشارکت برخی از کشورهای ارتجاعی منطقه امید و اعتماد مردم ایران را نشانه گرفته است که البته مردم و مسئولان هوشیارند و تحت تاثیر این جوسازی ها قرار نمی گیرند. 
مشاور رییس جمهور ادامه داد: دشمن، جریان سازی و تلاش فراوانی برای بی اثر کردن برجام انجام داد و از یک توافق بین المللی که مورد تاکید مجامع رسمی بود خارج شد ولی دولت تمام توان خود را برای رفع محدودیت ها و تحریم ها انجام داد. مرتضی بانک اظهار داشت: کشور نامشروع اسرائیل می‌داند که ایران قدرت اول منطقه است و نگران از توان مضاعف ایران بعد از برجام بوده و هست.
مرتضی بانک، رییس جمهور آمریکا را یک انسان خودشیفته و غیر قابل پیش بینی خواند و افزود: خطرناک بودن شعارهای ترامپ را حتی اروپا هم درک کرده است. جامعه بین الملل به دنبال برقراری آرامش و پرهیز از هرگونه جنگ است و تندروی های ناسیونالیستی؛ ياداور دوراني مشابه به نازیسم است.
دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به اتحاد مسئولین سه قوه اشاره کرد و افزود: خوشبختانه مسئولین سه قوه در سایه توجهات ولی فقیه و با حضور روحانیت مطلع و مردم آگاه و حاضر در صحنه اجازه نمی دهند تا خللی بر موازین نظام و انقلاب وارد شود.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: شیوه حکومت و کشورداری ایران با همه دنیا متفاوت است. ایران کشوری مستقل است که برای این استقلال و حفظ آن هزینه می کند.
مرتضی بانک بیان داشت: توسعه نیازمند ارتباط با جهان بین الملل است. ما دست پرورده کسی نیستیم با دنیا هم تعارضی نداریم اما می خواهیم کشورمان را خودمان اداره کنیم. ما روی پای خودمان ایستاده‌ایم و وابسته هيچ كشوري نیستیم و نمي شويم.
وی بر اتحاد مردم تاکید کرد و افزود:  امروز در این شرایط سخت اتحاد مردم پشتوانه فعالیت مسئولین خواهد بود، این اتحاد و همدلی در بین مردم و حفظ آرامش در کشور آمریکا را تسلیم خواهد کرد.
مشاور رییس جمهور گفت: این تحریم‌ها علیه کشور و نظام نیست و فقط مردم ایران را هدف گرفته است و مردم ما نيز طي سال هاي گذشته و به خصوص در دوران جنگ تحميلي نشان دادند كه پشت نظام و رهبري ايستاده اند و براي دفاع از كشور هميشه آماده اند.

راه آهن اینچه برون به گرمسار برقی می شود 

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در ادامه این نشست بر توسعه صنعت حمل و نقل ریلی در استان گلستان تاکید کرد و گفت: راه آهن اینچه برون به گرمساربا موافقت رییس جمهور برقی خواهد شد و ظرفیت جابجایی بار در این منطقه از ۲ میلیون تن به ۱۲ میلیون تن افزایش میابد.
وی ادامه داد: در ۹ ماه گذشته صادرات غیرنفتی استان گلستان ۶۵ درصد رشد داشته که شامل محصولات لبنی گوشت مرغ منجمد سیمان و رب و قطعات سوله بوده است. طی هشت ماه گذشته و در راستای اقتصاد مقاومتی هم ۱۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی صنعتی و گردشگری داده شده است. 
بانک افزود: به دستور رییس جمهور تاکنون ۳۴ هزار هکتار از اراضی استان با هدف توسعه صنعت کشاورزی زهکشی شده است.
مشاور رییس جمهور اظهار داشت: میزان جذب اعتبار از بخش خصوصی جهت سرمایه‌گذاری در بخش صنعتی در استان گلستان بالغ بر ۳۵۰۰ میلیارد ریال بوده است. 
مرتضی بانک در پایان گفت: 63 طرح با مجموع اعتبار ۲۸۹۴ هزار میلیارد تومان تا پایان دولت دوازدهم در استان گلستان اجرا می شود که این موارد هاکی از توجه دولت به ضرورت های این استان است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.