مشکلات بازاریان بازارچه مرزی ماکو بررسی شد

در نشست بازاریان بازارچه های مرزی با قائم مقام مدیرعامل و معاونین سازمان منطقه آزاد ماکو، مسائل و مشکلات مربوط به این بازارچه مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش فرینا،‌ مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه و قائم مقام مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در این نشست از گمرک خواست تا درخصوص تسویه کامل کالای حمل مسافر در سال ۹۵ و ۹۶ به منظور رفع مشکلات این صنف تسریع کنند. 
علیرضا نصیری در خصوص خواسته بازاریان برای صدور پته مسافری برای نوروز سال ۹۸ اظهارداشت:‌ برای جذب گردشگر و توریسم تجاری و گردشگری به منطقه آزاد ماکو برنامه هایی اتخاذ شده است و در خصوص صدور مجوز پته مسافری مدیرعامل سازمان رایزنی و پیگیری می کند. 
نصیری رفع مشکلات بازاریان و اصناف منطقه را جزو اولویت های منطقه دانست و اظهارداشت: صدور کارت ماکووندی برای صاحبان واحدهای صنفی حقیقی و حقوقی، فعالان اقتصادی، کسبه و بازاریان منطقه آزاد ماکو به منظور استفاده از مزایا و مشوق های منطقه آزاد بخش عمده ای از مشکلات را حل می کند. 
نمایندگان اصناف و بازاریان نیز در این جلسه ضمن انتقاد از بخشنامه های متنوع گمرک گفتند:  برخورد دوگانه با لیست ممنوعه به مناطق آزاد، برای تجار و فعالین اقتصادی سردرگمی ایجاد کرده است و مسئولان باید در این زمینه تصمیمات جدی اتخاذ کنند.
گفتنی است، هم اکنون بازارچه بزرگ مرزی ماکو،‌ بازارچه امید و بازارچه پلدشت فعال هستند.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.