تامین آب شرب فازهای صنعتی ارس با راه اندازی تصفیه خانه جدید جلفا

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد ارس از تامین آب شرب فازهای مختلف سایت صنعتی منطقه آزاد ارس و افزایش حجم آب تامین شده برای واحدهای تجاری و مسکونی در جلفا خبر داد.

به گزارش فرینا، ایرج حاتمی با اعلام این خبر، گفت: تصفیه خانه آب شرب جلفا یکی از زیرساخت هایی بود که بر اساس نیاز روزافزون منطقه شکل گرفت و از سال 94 کار احداث این تصفیه خانه توسط سازمان منطقه آزاد ارس آغاز شد. 
حاتمی افزود: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، تصفیه خانه آب شرب جلفا با ظرفیت 40 لیتر در ثانیه، آب مورد نیاز این منطقه را با کیفیتی در حد استانداردهای جهانی تولید کرده و به مخزن تازه تاسیس با ظرفیت 2500 متر مکعب منتقل می کند. 
وی خاطرنشان کرد: حدود 26 کیلومتر خط لوله آبرسانی در این منطقه کار شده است تا آب شرب و بهداشتی هم به واحدهای مسکونی و تجاری و هم به واحدهای صنعتی و تولیدی برسد.
معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد ارس با اشاره به تکمیل زیرساخت های آبرسانی در فازهای مختلف صنعتی جلفا، تاکید کرد: 9 ماه قبل خط انتقال آب شرب در ورودی سایت صنعتی جلفا قرار داشت اما هم اکنون این خط انتقال به تمام بخش های فاز یک و دو سایت صنعتی کشیده شده است. 
حاتمی افزود: پیش از این آب شرب فازهای صنعتی از یک لوله آب با قطر 2 سانتی متر تامین می شد اما هم اکنون این آب توسط لوله هایی با قطر 20 سانتی متری به فازهای یک و دو منطقه صنعتی رسیده و تمام واحدها می توانند آب شرب را به واحد تولیدی خود منتقل کرده و یا از شیرهای برداشت کارتی که بزودی نصب خواهد شد به میزان مورد نیاز، آب شرب واحد تولیدی خود را تهیه کنند. 
وی تصریح کرد: این اقدامات با هزینه ای بالغ بر 6 میلیارد و 200 میلیون تومان انجام شده است. علاوه بر این حدود 3 میلیارد و 200 میلیون تومان نیز برای تصفیه خانه و حدود 2 میلیارد و 500 میلیون تومان برای مخزن نگهداری آب هزینه شده است. 
معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد ارس، با اشاره به اهداف اصلی راه اندازی تصفیه خانه جلفا، گفت: بر اساس آمار، آب مصرفی در جلفا در زمان اوج مصرف تابستان 100 لیتر در ثانیه است و در صورتی که تصفیه خانه جدید احداث نمی شد، ممکن بود شاهد بروز بحران کمبود آب مصرفی در جلفا و هادیشهر باشیم. 
حاتمی خاطرنشان کرد: یکی از نیازهای اساسی مجتمع های صنعتی و سکونتی، تامین آب مصرفی است و در منطقه آزاد ارس نیز به دلیل حجم بالای فعالیت مجتمع های تولیدی و صنعتی، این نیاز بیشتر احساس می شود. بر همین اساس سازمان منطقه آزاد ارس تلاش کرده است تا این نیاز به آب شرب و آب خام برای واحدهای صنعتی را به کاملترین شکل ممکن برطرف کند.
وی افزود: برخی از واحدهای تولیدی ارس مانند واحدهای تولید کننده لوازم بهداشتی، غذایی و پزشکی، به آب شرب و بهداشتی بیشتری برای تولید نیاز دارند و این آب برای استفاده در پروسه تولید این کارخانه ها تامین شده است. 
معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد ارس در زمینه برنامه های آتی سازمان منطقه آزاد ارس در این حوزه، تاکید کرد: برای تامین کامل آب شرب در آینده، تصمیم گرفته شده است تا منطقه آزاد ارس بخشی از هزینه های تکمیل تصفیه خانه بزرگ آب شرب شهرستان را تامین کرده و بتوانیم جوابگوی رشد جمعیت و رشد واحدهای تولیدی، تجاری و صنعتی در منطقه آزاد ارس باشیم. 
حاتمی افزود: برای اتمام این تصفیه خانه نیز به حدود 50 میلیارد تومان هزینه نیاز است و به شرط بهره برداری در زمان پیش بینی شده، سازمان منطقه آزاد ارس بخشی از هزینه کار را پرداخت خواهد کرد. 
وی در پایان گفت: همچنین انتقال آب شرب به بخش هایی که هنوز لوله کشی انجام نشده است، با قراردادهای جدید به سرعت ادامه خواهد یافت.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.