طرح جامع 15 فرودگاه در حال تدوین است

مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران گفت: طرح جامع 15 فرودگاه توسط مشاوران ذیصلاح و با نظارت اداره طرح جامع این دفتر در حال تدوین است.

به گزارش فرینا، «فرشید گلیج» توضیح داد: دفتر مقررات فرودگاهی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران سه اداره طرح جامع، بازرسی و نظارت و مدیریت بحران و پدافند غیرعامل را دربرمی گیرد که وظیفه اداره طرح جامع، نظارت بر مطالعات طرح جامع فرودگاه‎هاست.
وی تاکید کرد طرح جامع یک برنامه توسعه‎ای کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت برای فرودگاه‎هاست.
این مسوول افزود: همچنین وظیفه کنترل موانع داخل فرودگاه‎ها، سایت‎یابی اجرای پروژه‎ها در سطوح پروازی و ابنیه با همفکری بهره‎بردار مربوطه و نظارت بر تخریب ساختمان‎ها از دیگر وظایف این اداره است.
گلیج ادامه داد: در حوزه طرح جامع تاکنون بخشنامه‎هایی شامل بخشنامه کنترل موانع داخلی، بخشنامه ارسال اطلاعات موانع، بخشنامه تحویل زمین به پیمانکار، بخشنامه وابسته به تملک اراضی و بخشنامه مربوط به سرمایه‎گذاری در فرودگاه‎ها برای اجرا تدوین و ارسال شده است.
وی یادآوری کرد اداره نظارت و بازرسی هر سال تقویم برگزاری دوسالانه‎های طرح اضطراری فرودگاه‎ها را تنظیم می کند که برای امسال اجرای تمرین کامل طرح اضطراری 17 فرودگاه برنامه‎ریزی شده که 11 مورد آن تاکنون انجام شده است و بزودی تقویم سال آینده نهایی می شود.

** وظایف بخش پدافند غیرعامل 
مدیرکل دفتر مقررات فرودگاهی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران همچنین اعلام کرد وظایف اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شامل چهار مرحله 'پیشگیری'، 'آمادگی'، 'مقابله و بازتوانی' و 'بازگشت به شرایط عادی' است.
وی گفت: جدای از وظایف اداری، پیشگیری از وقوع حوادث و سوانح وظیفه اخلاقی ماست و هر موردی را که در فرودگاه‎ها باعث کاهش ایمنی می‎شود باید جدی گرفت.
گلیج ادامه داد: در زمینه پدافند غیرعامل آموزش‎های فراگیر متعددی داشتیم که یکی از موارد آن، برگزاری یک دوره آموزشی برای 200 نفر از کارکنان فرودگاه مهرآباد تا پیش از پایان سال است و برنامه داریم در سه ماهه نخست سال بعد نیز برای پنج فرودگاه دیگر این دوره آموزشی را برگزار کنیم.
اکنون 54 فرودگاه کشور زیر نظر شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران اداره می شود و فرودگاه های مناطق آزاد تجاری نیز خدمات ناوبری هوایی خود را از این شرکت دریافت می کنند.

برچسب ها : مناطق آزاد
آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.