پیام وزیر اقتصاد به مناسبت روز جهانی گمرک

وزیر امور اقتصادی و دارایی در پیامی «روز جهانی گمرک» را به فعالان حوزه امور گمرکی و کارکنان گمرک تبریک گفت.

متن پیام دکتر فرهاد دژپسند بدین شرح است :

«روز جهانی گمرک»، فرصت مغتنمی است برای تقدیر از زحمتکشان و کارگزاران این عرصه از اقتصاد کشور که به واقع باید آنان را مرزبانان اقتصاد ایران نامید.
سال ۲۰۱۹ از سوی سازمان جهانی گمرک (wco) به عنوان "مرزهای هوشمند برای تجارت، سفر و حمل‌ و نقل بدون وقفه" نامگذاری شده است، توجه به موضوع مهم هوشمند سازی تجارت و تبادلات که یکی از ارکان اقتصاد هوشمند است در شعار امسال، این پیام را در خود دارد که ما براي حفظ و ارتقاء بازار صادرات و توان رقابت در  عرصه بين الملل، نيازمند توسعه سريع ظرفيت هايمان با الكترونيكي كردن فرايندها هستيم.
هوشمند سازی تجارت و گمرک امری اجتناب ناپذیر و ضروری است و گمرک که دروازه تقویت سرمایه گذاری و تولید به شمار می رود باید به‌کارگیری تکنولوژی‌های جدید و کنترل های غیر مزاحم را سرلوحه کار خود قرار داده و تسهیل و توسعه تجارت در راستای اهداف تقویت ارزش پول ملی ، کاهش تورم و سیاست های جذب سرمایه گذاری خارجی با ابزار هوشمند سازی اقتصاد و تجارت را بیش از پیش تسهیل کند.
اکنون و در شرایطی که کشورمان بار دیگر با یکی از سخت ترین تحریم های ممکن مواجه شده است، جایگاه و نقش بی بدیل فعالین این عرصه ، به عنوان مرزبانان اقتصاد ایران،  بیش از هر زمان دیگری آشکار شده و دارای اهمیت راهبردی است.
من بر این باورم که، به رغم وجود برخی ناملایمتی ها و کم لطفی ها، همکاران عزیزم در مجموعه گمرک امروز پرتلاش تر، دقیق تر و خستگی ناپذیر تر از هر زمان دیگری و با روحیه جهادی ، خط مقدم اقتصاد کشور را حفاظت خواهند کرد.
در آخر، روز جهانی گمرک را به همه همکاران سخت‌کوش و خانواده‌های گرامی گمرک ایران به ویژه در گمرکات مرزی و نقاط دورافتاده و محروم تبریک می‌گویم و از خداوند متعال تندرستی و شادکامی همگان را خواهانم.

فرهاد دژپسند

وزیر امور اقتصادی و دارایی

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.