تدوین ۱۲۵ پروژه توسعه ای برای شهرستان های ماکو، شوط و پلدشت در سال ۹۸

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه ازاد ماکو گفت: در راستای تحقق اهداف راهبردی منطقه، ۱۲۵ پروژه عمرانی،‌ کشاورزی و خدماتی برای شهرستان های ماکو، شوط و پلدشت در سال ۹۸ تدوین شد.

به گزارش فرینا، غلامرضا رضایی با تشریح پروژه های قابل اجرا طی سالهای 97 و 98 شهرستان های ماکو، شوط و پلدشت افزود: در سال ۹۷ تعداد ۶۰ پروژه های در ماکو اجرا می شود که 8 پروژه تکمیل شده و برای سال ۹۸ تعداد ۷۰ پروژه پیش بینی شده است. 
رضایی ادامه داد:‌ بهبود و اصلاح مراتع ماکو،‌ تعریض و بهسازی جاده ورودی شهر ماکو، احداث بزرگراه ماکو - بازرگان، منظرسازی ماکو تا بازرگان با رویکرد گردشگری،‌مطالعه و احداث مرکز تفریحات آبی و ساحلی شهید قنبری،‌ مشارکت در آبرسانی به 35 روستا( سنگر، میلان، علی قندو و...) از جمله پروژه ها تکمیل شده در سال جاری است. 
وی همچنین از بازنگری طرح هادی 17 روستا( ازجمله روستای قوش، یاریم قیه، آغگل، قره خاچ و...) خبر داد و افزود: مشارکت در اجرای طرح هادی 7روستا( ازجمله روستاهای هاسون بزرگ، محمدکندی، اولنلر و...) همچنین  تعریض خیابان امام شهر ماکو و احداث 2 مدرسه در روستاهای آداغان و قوریشکاک،‌ مشارکت در تکمیل تصفیه خانه و سیستم فاضلاب شهر ماکو (مشارکت 50-50 با آب و فاضلاب شهری)،‌ کمک به خرید دستگاه سی تی اسکن،‌ خرید 5 عدد دستگاه دیالیز و دستگاه سونوگرافی از دیگر اقدامات سازمان منطقه آزاد ماکو است . 
معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد ماکو تعمیر و تجهیز مرکز نوآوری، رشد و شتابدهی هوشمند و  تکمیل و تجهیز پژوهش‌سرای دانش آموزی ماکو را از دیگر پروژه های اجرا شده در ماکو عنوان کرد و افزود:  پروژه شهر هوشمند در شهر بازرگان نیز در مرحله اجرا است. 
رضایی تعداد پروژه های شهرستان شوط در سال جاری را 30 پروژه برشمرد و افزود: 4 پروژه تکمیل شده است و ۲۹ پروژه برای سال 98  پیش بینی شده است. 
وی از مشارکت سازمان منطقه ازاد ماکو در احداث سد فشل شهرستان شوط خبر داد و گفت:  تعریض و بهسازی جاده شوط تا سه راهی شوط، مطالعه و احداث مجموعه آبگرم شوط،‌ مشارکت در اصلاح شبکه آب شرب 2 روستای بیانچولی عجم و تازه کند و بازنگری طرح هادی 7روستا( ازجمله روستای باشکهریز، قره زمین، قره آغاج و...) از جمله پروژه های اجرا شده در شوط است. 
معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد ماکو از مشارکت در اجرای طرح هادی 4 روستا (روستاهای بیانچولی عجم، عظیم کندی، اینچه قدیم و صوفی) شهرستان شوط نیز خبرداد و افزود:‌ مشارکت در احداث پل خلیل آباد شهر شوط و احداث پارک مرگنلر،‌ احداث پارک بانوان،‌ مشارکت در ساماندهی ورودی شهر شوط و خرید دو دستگاه پزشکی اسپیرومتر و تست ورزش اقداماتی است که سازمان منطقه آزاد ماکو در این شهرستان در حال اجراست. 
معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد ماکو در ادامه با تشریح اقدامات سازمان منطقه ازاد ماکو در شهرستان پلدشت گفت:‌۲۵ پروژه در سال جاری در این شهرستان اجرا می شود که سه پروژه تکمیل شده و ۲۶ پروژه نیز برای سال ۹۸ پیش بینی و تدوین شده است. 
رضایی در تشریح این پروژه ها گفت:‌ تکمیل زیرساختهای سایت گلخانه ای پلدشت،‌ تعریض و بهسازی جاده مرگنلر به پلدشت،‌  تعریض و بهسازی محور یولاگلدی به پلدشت در سال 98،‌ مطالعه و احداث مرکز تفریحات آبی و ساحلی ارس،‌  اصلاح و توسعه شبکه آب شرب مجتمع های کینکور و پورناک و سایت اسکان عشایری،  بازنگری طرح هادی 8 روستا( ازجمله روستای بیک جان، دیوانخانه، پورناک و...)،  مشارکت در اجرای طرح هادی 4 روستا(  روستای بهلول آباد، علی نظر، شهرک ارس و سایت اسکان عشایر میلاد) و  مشارکت در احداث پارک پلدشت،  آسفالت معابر مسکن مهر 220 واحدی پلدشت از جمله این پروژه هاست. 
وی از احداث مدرسه 8 کلاسه ابتدایی در روستای قیرکندی و احداث و تجهیز ایستگاه پایش آب رودخانه ها( ارس و زنگبار) خبر داد و گفت:‌ احداث سالن کشتی پلدشت و کمک به خرید دستگاه سونوگرافی و خرید دودستگاه وارمر خون پلدشت نیز اجرا می شود.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.