6 / رفع مشكلات و معضلات فعالان اقتصادي در مناطق آزاد 

وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: فعالیت بخش خصوصی پشتوانه اقتصاد کشور است و در برخی موارد بیش از چیزی که برای این بخش انتظار داریم برای توسعه اقتصادی کشور مایه می گذارد. 

به گزارش فرینا، فرهاد دژپسند (عصر جمعه) در جمع فعالان اقتصادی، سرمایه گذاران و تجار و بازرگانان منطقه آزاد چابهار با اشاره به اینکه برخی از مشکلات و موانع بر سر راه اقتصاد مربوط به شیوه ها و روش ها است گفت: همه ما در دولت، وزارت و همه دستگاه ها حسب وظیفه و با توجه به تعصبی که به کشور و نظام داریم درصدد رفع مشکلات کشور هستیم و برای حفظ و توسعه تولید ملی فعالیت می‌کنیم. 
وی ادامه داد: ‎حضور ما و معاونین و مدیران وزارت امور اقتصادی و دارایی در منطقه آزاد چابهار برای بررسی موانع و مشکلات پیش رو است چرا که اعتقاد داریم در کنار هم می توانیم خیلی از این بحران را پشت سر بگذاریم.
دژپسند به این نکته نیز اشاره کرد که عزت و استقلال نظام و کشور را یک فرد غیر قابل پیش ‎بینی در یک کشور استعمارگر نمی تواند تحت الشعاع قرار دهد گفت: دولت و بخش خصوصی دو یار در دو موقعیت مختلف هستند ولی کار یکسان انجام می دهند تا اسم ایران و ایرانی بلند آوازه شود. بخش خصوصی یک رکن اساسی در پویایی اقتصاد کشور است و دولت باید ضمن حمایت و پشتیبانی از این قشر، از تمامی ظرفیت های بخش خصوصی برای توسعه اقتصادی به ویژه در مناطق آزاد کشور بهره برداری کند. 
وزیر اقتصاد تاکید کرد: با کمک و همکاری همه بخش ها، هم پایه های سرمایه گذاری تولید و اقتصاد کشور مستحکم تر شده و هم سهم کشور در اقتصاد بین الملل ارتقاء پیدا می کند. 

انسجام، راه رهایی کشور از شرایط سخت اقتصادی است

هم چنین در این نشست مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی؛ انسجام و همکاری را راه رهایی کشور از شرایط سخت اقتصادی دانست و افزود: یکی از مشکلات و موانع پیش روی فعالان اقتصادی در مناطق آزاد موضوع ضمانت ارزی و تعهدنامه های مربوطه است که امیدواریم بانک مرکزی توجه بیشتری به روند فعالیت های ارزی در مناطق آزاد داشته باشد و مشکلات را حل و فصل نماید.
مرتضی بانک هم چنین در این نشست درباره آخرین وضعیت لایحه ایجاد مناطق آزاد جدید گفت: در این خصوص نامه ای به ریاست مجلس شورای اسلامی نوشته شده تا سرعت در تصویب نهایی این لایحه در دستور کار قرار بگیرد. 
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی درباره روند فعالیت های گمرک جمهوری اسلامی ایران در مناطق آزاد هم گفت: برخی مشکلات ناشی از تصمیم گیری ها است. گمرک ایران همکاری خوبی را با مناطق آزاد آغاز کرده است اما این روند در همه مناطق یکسان نیست. در برخی مناطق کمک ها و همکاری ها مطلوب و در برخی مناطق مشکلات و موانع حل نشده است. 
مرتضی بانک هم چنین خبر از تصویب ورود مواد اولیه سرمایه ای بدون انتقال ارز و ثبت سفارش به مناطق آزاد خبر داد و گفت: اگر موضوع ورود کالا تا سقف 80 دلار در مناطق آزاد را مشابه به قوانین مسافر خارجی به کشور تغییر دهیم گام مثبتی نیز در این راستا برداشته ایم که این موضوع نیازمند همکاری نهادهای مرتبط است. 
فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی و مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در سفر به چابهار، علاوه بر بازدید از امکانات و ظرفیت های منطقه آزاد چابهار و بندر راهبردی شهید بهشتی، با فعالان اقتصادی، سرمایه گذاران و تجار و بازرگانان منطقه نیز دیدار و گفتگو کردند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.