مناطق آزاد موتور محرک اقتصاد ایران

  • دوشنبه 15 بهمن 1397 - 15:17
  • قشم
  • 0 دیدگاه
معاون مالیات های مستقیم سازمان مالیاتی کشور از مناطق آزاد هفت گانه ایران به عنوان موتور محرک اقتصاد کشور به سمت توسعه پایدار نام برد.

به گزارش فرینا، نادر جنتی در نخستین همایش مالیاتی مناطق آزاد کشور که با حضور حمید رضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در سالن مرکز رشد برگزار شد، اعلام کرد: برای موفقیت مناطق آزاد کشور در زمینه تولید محصولات صادرات محور، راهی جزآسان سازی قوانین و مقررات وحمایت از فعالان اقتصادی نداریم.
وی با اشاره به کارهای بسیار بزرگ انجام شده در مناطق آزاد از جمله قشم، افزود: دغدغه های مالیاتی و عوارض نباید فعالان اقتصادی و واحدهای تولیدی این مناطق را از مسیر تولید باز دارد.
معاون مالیات های مستقیم سازمان مالیاتی کشور اظهار داشت: به هرمیزان که محصولات تولیدی ما به خارج از کشور صادر شود به همان اندازه ارز وارد ایران خواهد شد و قوانین و مقرران باید در حمایت از ارزآوران کشور تهیه و تصویب شود.
وی گفت: وابستگی به نفت انگیزه تولید و صادرات در کشور را کاهش داده است و امروز وظیفه همه ما باید حول حمایت از قوانین و مقررات ویژه مناطق آزاد با هدف سرعت بخشیدن به تولید و صادرات و ایجاد اشتغال پایدار در این مناطق باشد.
جنتی ادامه داد: سازمان مالیاتی کشور به سهم خود آماده است با ثبات در قوانین و مقررات و کارشناسی دقیق در حوزه های مختلف فعالیت های تولید و صنعتی در مناطق آزاد کشور، به سرمایه گذاران این مناطق کمک کند.  
وی از نخستین همایش مالیاتی مناطق آزاد کشور با حضور معاونان، مدیران و کارشناسان حوزه مالیاتی کشور در جزیره قشم به عنوان فرصتی برای آشنایی هرچه بیشتر با مشکلات فعالان اقتصادی این منطقه آزاد نام برد و اظهار امیدواری کرد که با رسیدن به یک جمع بندی صحیح بتوانیم به تحقق اهداف ایجاد مناطق آزاد کشور و روند فعالیت سرمایه گذاران در این مناطق کمک کنیم.
بنا به این گزارش، نخستین همایش مالیاتی مناطق آزاد کشور با حضور معاونان اقتصادی و مسئولان مرتبط با حوزه مالیات در دبیر خانه شورای عالی مناطق آزاد کشور، معاونان اقتصادی این شورا، معاون مالی و ارزش افزوده سازمان مالیاتی کشور و هفت مدیرکل استان های دارای مناطق آزاد کشوراز امروز و به مدت دو روز در سالن مرکز بین المللی رشد قشم در حال برگزاری است.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.