تفاهم نامه ژئوپارک های جهانی اسلوونی و قشم

  • دوشنبه 15 بهمن 1397 - 15:06
  • قشم
  • 0 دیدگاه
تفاهم نامه همکاری ژئوپارک جهانی کشور اسلوونی و ژئوپارک جهانی قشم از ایران با هدف ارتقای همکاری های علمی، آموزشی و کارشناسی بین دو ژئوپارک به امضای خانم سانیا مدیر ژئوپارک ایدریا کشور اسلوونی و علیرضا امری کاظمی مدیر ژئوپارک جهانی قشم رسید.

به گزارش فرینا، براساس این تفاهم نامه قرار شد هر دو ژئوپارک با ایجاد تسهیلات ویژه، زمینه سفر علاقمندان اروپایی به جزیره قشم در بازه زمانی سرمای اروپا و سفر گردشگران کشورمان به اسلوونی در بازه زمانی گرمای ایران را با هدف بهره بردن از زیبایی های ژئوسایت های یکدیگر فراهم کنند.
این تفاهم نامه با حضور عبدالجواد کمالی عضو هیات مدیره و معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم، علیرضا امری کاظمی مدیر ژئوپارک جهانی قشم، تورج امانی مدیر امور شهری و روستایی و حمیدرضا محسن پور مشاور ژئوپارک جهانی قشم در دفتر معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم به امضا رسید.
کمالی در این دیدار با اظهار خرسندی از سفر تیم ژئوپارک کشور اسلوونی به جزیره قشم، اظهار امیدواری کرد نتایج این سفر به ارتقای سطح گردشگری بین دو ژئوپارک منجر شود.
وی اعلام کرد: ژئوپارک جهانی قشم به عنوان تنها ژئوپارک خاورمیانه امتیاز معرفی ژئوپارک های جدید در ایران و کشورهای مختلف را نصیب ما کرده است که یک موفقیت ویژه برای قشم محسوب می شود.
معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم پس از مشاهده فیلمی از ژئوسایت های ژئوپارک جهانی کشور اسلوونی گفت: ظرفیت های موجود در دو ژئوپارک جهانی قشم و اسلوونی حس مشترکی از قدرت خداوند در خلق زیبایی ها را به انسان منتقل می کند که نیازمند تحسین است.
وی اظهارکرد: ایجاد نمایشگاه های مشترک در دو کشور و معرفی صنایع دستی و تبلیغات گسترده پیرامون ژئوسایت های زیبای هر دو ژئوپارک، می تواند به ارتقای سطح گردشگری دو طرف کمک کند.
کمالی گفت: متاسفانه کشورهای استکباری برای جلوگیری از سفر گردشگران به ایران با تبیلغات سوء رسانه ای تلاش می کنند امنیت و آرامش حاکم در ایران را وارانه جلوه دهند اما بسیار خرسندیم که اعضای هیات مدیره ژئوپارک جهانی ایدریا اسلوونی در سه روز اقامت خود در این جزیره با حقایق حاکم بر این منطقه از ایران آشنا شدند.
وی ادامه داد: انتقال حقایق این سفر به انبوه گردشگران اروپایی می تواند به ارتقای سفرتوریست ها به کشور ما به ویژه جزیره زیبای قشم کمک کند.
 
بنا به این گزارش، هیات رئیسه ژئوپارک جهانی کشور اسلوونی متشکل از بویان رئیس هیات مدیره، خانم سانیا مدیر ژئوپارک ایدریا و خانم سوزانا مدیر ژئوپارک مشترک اتریش و اسلوونی با عبدالجواد کمالی عضو هیات مدیره و معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم دیدار کردند.
اعضای هیات مدیره ژئوپارک ایدریا اسلوونی با دادن هدایا به عبدالجواد کمالی، پس از سه روز حضور در جزیره قشم و بازدید از ژئوسایت های تنها ژئوپارک جهانی خاور میانه در قشم، این جزیره را به مقصد کشورشان ترک کردند.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.