اجرای 300 کیلومتر شبکه فیبر نوری در منطقه ویژه انرژی پارس

رئیس فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: از سال 86 طرح ارتباطات فیبرنوری را آغاز کردیم و با اجرای بیش از 10 پروژه در مجموع حدود 300 کیلومتر خطوط فیبر نوری کشیده شده است.

به گزارش فرینا، ارسلان جنت صادقی استفاده از تکنولوژی های فناوری اطلاعات را وابسته به داشتن زیرساخت های مناسب دانست و گفت: استفاده از تکنولوزی ارتباطات و اطلاعات زمانی می تواند مفید باشد که زیرساخت مناسب وجود داشته بلشد و این یک اصل کلی در دنیا ست. واحد فناوری اطلاعات و ارتباطات منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در زمینه زیرساخت های فیبر نوری در سال های گذشته تلاش های مثبتی داشته است.
 وی افزود: فیبر نوری در منطقه ویژه پارس از فرودگاه خلیج فارس به طرف کل منطقه پارس جنوبی یعنی عسلویه و همین طور از پارس 1 به طرف پارس 2 که شهرستان کنگان و فازهای پالایشگاهی است، به طول 300 کیلومتر و با رعایت استانداردهای پدافند غیرعامل توسط سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اجرا شده است.
 جنت صادقی بیان کرد: این فیبر نوری نه تنها برای ارتباطات اتوماسیون و سرویس های سازمان به کار می رود، بلکه از طریق آن به کلیه شرکت های منطقه برای ارتباط بین مراکز تلفن، شبکه ها، و خوابگاه هایشان سرویس دهی می شود و از این طریق هم سرعت کار این شرکت ها زیاد می شود و هم در هزینه ها صرفه جویی می شود زیرا نیازی به اجرای مجدد پروژه های زیرساخت وجود ندارد.
 وی تصریح کرد: از لحاظ بحث دیتاسنتر جای پیشرفت داریم اما امروز سیستم ما تا حد خوبی می تواند به سازمان و سایر شرکت ها سرویس دهی کند. نقطه قوت این سیستم ارتباطات زیرساختی است که با بقیه شرکت ها داریم و در صورتی می توانیم خدمات خوبی به شرکت ها  ارایه دهیم که ارتباط مناسبی میان ما و این شرکت ها وجود داشته باشد؛ هم اکنون 49 سرور مجزا به صورت فیزیکی و مجازی از طریق ارتباطات فیبرنوری برای درون و برون سازمان مشغول ارائه سرویس هستند.
 جنت صادقی ادامه داد: پروژه مقدماتی ارتباطات بی سیم درمانگاه ها و آمبولانس های شرکت های منطقه با موفقیت توسط سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در سال های گذشته اجرایی شده است؛ در این پروژه علاوه بر شرکت های نفت و گاز، تعداد زیادی شرکت های پتروشیمی، فازهای پالایشگاهی، پیمانکاران و درمانگاه های مختلف در شهرک های مسکونی در کل منطقه عسلویه کنگان، جم و حتی در سکوهای دریای که بیش از 100 کیلومتر با ساحل فاصله دارند از طریق ارتباط بی سیم به هم متصل شده اند و  مسئول اجرای آن رییس مخابرات است. این ارتباط به صورت شبکه دیجیتال DMR است که پوشش و کارایی آن تست شده و نقطه کور آن کمتر از یک درصد ارزیابی شده است .
 وی تاکید کرد: پیمانکار اجرایی پروژه ارتباطات بی سیم درمانگاه ها و آمبولانس ها، یک شرکت داخلی است و اجرای این پروژه از افتخارات واحد فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس است.
 این مقام مسئول افزود: با تعامل با شرکت ها توانستیم به 50 درصد صرفه جویی در اجرای این پروژه دست یابیم؛ استفاده از ایستگاه های زیرساختی دکل های مخابراتی ساختمان های احداث شده در نقاط مرتفع و سایر امکاناتی که بقیه شرکت ها داشتند، باعث صرفه جویی در این پروژه شد.
 جنت صادقی درخصوص طراحی و توسعه نرم افزارهای پایه ای، گفت: نرم افزارها یکی از ابزارهای فناوری اطلاعات هستند. نقطه ضعف ما در سال های گذشته کمبود یک سیستم نرم افزاری یکپارچه بوده است. جلسات متعددی که با سایر شرکت های منطقه و تبادل اطلاعات در زمینه نرم افزار ها، باعث شد که این سیستم یکپارچه تا حدودی رشد پیدا کند اما همچنان نیازمند کار بیشتر دارد.
 وی تشریح کرد: از سال 79 که سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ایجاد شده است، تا کنون توانسته ایم نرم افزارهای گردش کار، اطلاعات پایه ای سازمان و منطقه، سیستم صدور مجوز فعالیت اقتصادی، سیستم خدمات کار و اشتغال، سرویس های خدمات پروازی و پرتال سرمایه گذاری و جذب سرمایه را راه اندازی کنیم.
 جنت صادقی با اشاره به وجود 18 مرکز تلفن دیجیتال در این سازمان، گفت: پس از سال ها تلاش، امروز 18 مرکز تلفن دیجیتال با ظرفیت 8000 خط تلفن در سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس وجود دارد که حدود 6000 خط تلفن آن در حال سرویس دهی هستند.

برچسب ها : انرژی پارس
آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.