نمایشگاه توانمندی صنایع کوچک گلستان به کار خود پایان داد

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گلستان گفت: نخستین نمایشگاه توانمندی های صنایع کوچک و متوسط شهرک ها و نواحی صنعتی گلستان پس از سه روز فعالیت به کار خود پایان داد .

به گزارش فرینا، حجت اله خلیل زاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این نمایشگاه 81 واحد تولیدی کوچک و متوسط فعال در شهرک ها و نواحی صنعتی استان در قالب 104 غرفه، تولیدات خود را در زمینه های صنایع غذایی، سلولزی و شوینده، چاپ و بسته بندی، دام و طیور و آبزیان، لوازم خانگی، مصالح و تجهیزات ساختمانی و خودرو به نمایش گذاشتند.
این نمایشگاه در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی استان در گرگان برپا شده بود.
طبق گزارش شرکت شهرک های صنعتی گلستان اکنون در این استان 23 شهرک، ناحیه صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی اترک با وسعت افزون بر 2 هزار هکتار وسعت آماده سرمایه گذاری است.
تا پایان شهریور امسال 736 واحد با سرمایه گذاری هشت هزار و 308 میلیارد ریال و ایجاد 13 هزار و 519 فرصت شغلی در گلستان به بهره برداری رسید.
واحدهای فعال در شهرک ها و نواحی صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی اترک گلستان، 27 درصد در بخش شیمیایی، 25 درصد در حوزه صنایع غذایی و آشامیدنی، 16 درصد در بخش فلزی، 9 درصد سلولزی، هفت درصد در بخش کانی غیرفلزی و بقیه در بخش برق و الکترونیک، نساجی و خدمات فعال هستند.
استان گلستان طبق سرشماری نفوس مسکن سال 1395 یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت را در 14 شهرستان جای داده و اقتصاد ساکنان آن بویژه در مناطق روستایی بر پایه کشاورزی استوار است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.