2 / افتتاح پژوهشکده محیط زیست در جزیره کیش با حضور مشاور رییس جمهور  

با حضور مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و هیات همراه؛ پژوهشکده محیط زیست و نیروگاه خورشیدی جزیره کیش به بهره برداری رسید.

به گزارش فرینا، این مرکز با اعتباری بالغ بر 60 میلیارد ریال و به جهت اهمیت محیط زیست، اکولوژی، اکوتوریست و حفظ گونه های دریایی همچون لاک پشت ها به همت سازمان منطقه آزاد کیش احداث شده است.
این پروژه از چهار بخش اصلی؛ «ساختمان پژوهشکده«، «نیروگاه خورشیدی»، «محوطه سازی بر اساس نمونه های گیاهی و المان های انرژی های تجدیدپذیر» و «موزه دیجیتال» تشکیل شده است.
نیروگاه خورشیدی این پروژه در زمینی به مساحت یکهزار و 200 متر مربع واقع شده و ظرفیت تولید حدود 140 کیلو وات برق را دارد.
موزه دیجیتال این مرکز هم در زمینی به مساحت 500 متر مربع طراحی شده است. این موزه امکان پخش تصاویر دو بعدی یا سه بعدی (3D)، تصاویر واقعیت مجازی (VR)، تجهیزات واقعیت افزوده (AR)، ایجاد صحنه های Mapplng  3D ، هولوگرام ها و بسیاری امکانات دیگر را داراست. 
مجموعه پژوهشکده نیز از 3 هزار و 900 متر مربع مساحت تشکیل شده و دارای یک مرکز همایش پیشرفته و مجهز به تجهیزات و ادوات صوتی و تصویری با سطح کیفیت استاندارد است و ظرفیت پذیرش 108 نفر را داراست. این مرکز قابلیت برگزاری سمینارها، همایش ها، سخنرانی و نمایش فیلم و غیره را نیز دارد.
به گزارش فرینا، مرتضی بانک در سفر یک روزه خود به جزیره کیش از بندرگاه کیش بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند فعالیت های این بندرگاه در حوزه های تجاری، حمل و نقل و به ویژه جابجایی مسافران قرار گرفت. وی همچنین از پروژه برج های مسکونی پارسیس نیز بازدید کرد. افتتاح خط انتقال آب حدفاصل میدان قشم تا میدان نو بنیاد نیز از دیگر پروژه هایی بود که توسط مشاور رییس جمهور مورد بهره برداری قرار گرفت.
افتتاح هتل 4 ستاره لیلیوم از دیگر برنامه های دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در این سفر است. 
گفتنی است؛ محمدرضا رستمي معاون فرهنگي، اجتماعي و صنايع خلاق؛ محمود منزوی زاده مشاور امور بين الملل و مديركل حوزه و مهدی رعيتی سرپرست مديريت فنی و زيربنايی؛ مرتضی بانک را در اين سفر همراهی می كنند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.