4 / اعتماد بخش خصوصی موجب رونق اقتصادی پایدار در مناطق آزاد می شود

به عقیده مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، ماهیت و مفهوم یک منطقه آزاد باید با فعالیت ها، تعاریف و رویکردهای بخش خصوصی هم راستا و همسان است پس سرمایه گذاران بخش خصوصی می توانند به مناطق آزاد بیش از گذشته اعتماد داشته باشند.

به گزارش فرینا، مرتضی بانک در سفر به جزیره کیش همزمان با ایام گرامیداشت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی افزود: آنچه که امروز در جزیره کیش به بهره برداری می رسد عمدتا سرمایه گذاری بخش خصوصی است که این امر نشان دهنده اعتماد بخش خصوصی کشور و فعالان اقتصادی به این منطقه آزاد کشور است. 
وی جزیره کیش را جزیره ای مهم و استراتژیک در کشور معرفی کرد و گفت: عمده فعالیت های این جزیره در دو بخش مهم توسعه گردشگری و صنعت و تجارت است.
مشاور رییس جمهور به خدمات و امکانات موجود در حوزه گردشگری در این جزیره اشاره کرد و افزود: در حوزه گردشگری؛ منطقه آزاد کیش شرایط نسبتا مناسبی را فراهم آورده است.
مرتضی بانک، ارائه خدمات مورد نیاز گردشگران و شناخت نیاز اصلی آنان را از مهم ترین عناصر پیشرفت صنعت گردشگری برشمرد و افزود: اولین نکته برای جذب گردشگر فراهم کردن امکانات رفاهی و خدمات رسانی صحیح به آنها است. در کشور اگر زنجیره گردشگری کامل شود، شاهد افزایش زمان ماندگاری و اقامت بیشتر گردشگران  خواهیم بود. حمل و نقل و آژانس های هواپیمایی، فروشگاه ها و صنوف مختلف، هتل ها و سایر مراکز سرویس دهی باید در همکاری کامل برای ایجاد رفاه کامل گردشگران فعالیت کنند. 

گردشگران باید امنیت فکری و اجتماعی داشته باشند

وی ادامه داد: پیشرفت های منطقه آزاد کیش در فراهم آوردن بستر مناسب برای جذب گردشگر قابل توجه است. امنیت، آرامش، خدمات مناسب و جاذبه های ایجاد شده اولویت های گردشگران در انتخاب مقاصد سفر است. باید تلاش کنیم خدمات رسانی به گونه ای باشد که مدت زمان حضور گردشگر در مقصد افزایش یابد.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی افزایش جاذبه های گردشگری و ارائه تسهیلات را از راه های افزایش ماندگاری توریست ها در منطقه دانست.
مرتضی بانک تاکید کرد: توجه به نیاز سرمایه گذاران و ارائه بهترین خدمات به آنها باید در دستور کار قرار گیرد. 
وی با بیان اینکه ارائه خدمات به گردشگران باید مطابق استاندارد های روز دنیا باشد افزود: برای گردشگران با توجه به در نظر گرفتن سن آنها باید خدمات و تسهیلات در نظر گرفت. برای هر بخش از جامعه باید امکانات و تسهیلات خاص آن بخش اختصاص یابد.
مشاور رییس جمهور در خصوص تجارت و صنعت پاک در منطقه نیز اشاره کرد و گفت: اقتصاد فروشگاهی (shopping) را نمی توان از سایر بخش ها جدا کرد. خوشبختانه دولت تسهیلاتی در نظر گرفت که در مناطق آزاد کالای همراه مسافر دچار مشکل نشود. به گزارش فرینا، مرتضی بانک در سفر یک روزه خود به جزیره کیش از بندرگاه کیش بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند فعالیت های این بندرگاه در حوزه های تجاری، حمل و نقل و به ویژه جابجایی مسافران قرار گرفت. وی همچنین از پروژه برج های مسکونی پارسیس نیز بازدید کرد. افتتاح خط انتقال آب حدفاصل میدان قشم تا میدان نو بنیاد نیز از دیگر پروژه هایی بود که توسط مشاور رییس جمهور مورد بهره برداری قرار گرفت.
همچنین افتتاح هتل 4 ستاره لیلیوم از دیگر برنامه های دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در این سفر بود.
گفتنی است؛ محمدرضا رستمي معاون فرهنگي، اجتماعي و صنايع خلاق؛ محمود منزوی زاده مشاور امور بين الملل و مديركل حوزه و مهدی رعيتی سرپرست مديريت فنی و زيربنايی؛ مرتضی بانک را در اين سفر همراهی کردند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.