مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار اعلام کرد:

مهمترین هدف همایش بین المللی توسعه بندر چابهار

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار تاکید کرد: هدف اصلی برگزاری همایش بین المللی توسعه بندر چابهار؛ برقراری پیوند و ارتباط با صاحبان کالا، تعریف مسیرهای ترانزیتی و معرفی فرصت های سرمایه گذاری و اقتصادی در منطقه است.

به گزارش فرینا، عبدالرحیم کردی در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، با اشاره به اینکه همایش بین المللی توسعه بندر چابهار، هفتم اسفندماه سال جاری به مدت یک روز در چابهار برگزار می شود، اظهار کرد: کارگروه اجرای توافقنامه چابهار بین سه کشور ایران، افغانستان و هندوستان تشکیل و یک روز به منظورحضور سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی کشورهای مختلف جهت بازاریابی، جذب بار و سرمایه در نظر گرفته شده است تا همایشی تحت عنوان همایش بین المللی توسعه بندر چابهار برگزار شود.

کردی ادامه داد: این همایش فعالیت مشترکی با محوریت سازمان بنادر و دریانوردی و همکاری سازمان منطقه آزاد چابهار است و سایر سازمان ها و دستگاه های حاضر در منطقه نیز نهایت تعامل را در این خصوص مدنظر قرار داده اند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با اشاره به اینکه تاکنون هیئت های اقتصادی حدود ۳۲ کشور دنیا جهت حضور در همایش بین المللی توسعه بندر چابهار اعلام آمادگی کرده اند، بیان کرد: هدف اصلی برگزاری این همایش برقراری پیوند و ارتباط برای صاحبان کالا و بار، تعریف مسیرهای ترانزیتی است و همزمان معرفی فرصت های سرمایه گذاری و اقتصادی در منطقه در دستور کار قرار می گیرد.

کردی افزود: در عین حال فضایی برای مذاکره سرمایه گذاران و مدیران برای انجام فعالیت های مشترک اقتصادی در این همایش فرآهم خواهد شد تا به بهترین شکل بتوان از این گردهمایی در جهت رشد اقتصادی چابهار بهره برد.

وی با تاکید بر اینکه چابهار به دلیل موقعیت استراتژیک در منطقه و توسعه زیرساخت ها طی سال های اخیر می تواند نقشی اثرگذار جهت پیوند بازارهای جهانی ایفا کند، گفت: اخیرا نیز مستثنی شدن این منطقه از تحریم ها اهمیت چابهار را از لحاظ اقتصادی چندین برابر کرده است و با توجه به توافقنامه سه جانبه چابهار بین ایران، هندوستان و افغانستان کشورهای دیگری نیز علاقمند هستند به این توافقنامه بپیوندند چراکه این فضای اقتصادی برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از نظر مالی جذاب است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با اشاره به اینکه بندرچابهار نسبت به بنادر منطقه ای از اهمیت ویژه تری برخوردار است، گفت: به همین دلیل هرچه میزان زیرساخت ها توسعه یابد و شرایط فرآهم شود شاهد حضور سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی بیشتری در منطقه خواهیم بود.

کردی در ادامه صحبت هایش مهم ترین ضرورت استفاده از فرصت های سرمایه گذاری در چابهار را برطرف ساختن بخشی از موانع و مشکلات بر سر راه حضور سرمایه گذاران دانست و اظهار کرد: درخواست سرمایه گذاران جهت انجام فعالیت های اقتصادی عمدتا مشخص است و به تسهیل قوانین و مقررات و ایجاد زیرساخت ها مربوط می شود، مسئله ای که تحقق آن نیازمند نگاه ویژه مدیریتی کشور در سطح کلان و نیز انسجام دستگاه های ذی نفع و یکپارچگی قوانین و مقرارت است.

وی تاکید کرد: زمان آن فرا رسیده است که ضوابط و مقررات ویژه ای را برای چابهار در نظر بگیریم و با تشکیل کارگروهی تحت عنوان کارگروه توسعه چابهار در سطح دولت قوانین و مقررات مناسبی را برای این محدوده متفاوت از سایر نقاط جهت بهره برداری هرچه بیشتر از فرصت های اقتصادی لحاظ کنیم.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.