برگزاری نمایشگاه آثار معماری اتو واگنر در منطقه آزاد اروند

نمایشگاه آثار معماری «اتو واگنر» از مجموعه آثار موزه وین اتریش در محل موزه هنرهای معاصر آبادان، برگزار می شود.

به گزارش فرینا؛ این مراسم که با سخنرانی سفیر اتریش در ایران و سرکار خانم کلمه خطیبی، استاد میراث فرهنگی دانشگاه وین همراه خواهد بود، چهارشنبه یکم اسفندماه ساعت ۱۶:۳۰ در محل موزه هنرهای معاصر آبادان برگزار می‌گردد.

گفتنی است، در این نمایشگاه بیش از ۷۰ اثر از مجموعه پروژه‌های «اتو واگنر» معمار مشهور اتریشی با عنوان «شهر بی‌انتها» در محل موزه هنرهای معاصر آبادان  برای علاقه مندان به نمایش گذاشته خواهد شد.

خاطرنشان باید کرد؛ «اتو واگنر» از معماران برجسته اروپایی قرن نوزده و آغاز قرن بیستم به شمار می‌رود که ساختمان‌های او امروز از مهم‌ترین نمونه‌های معماری در دوره تحول معماری از تاریخ گرایی به سوی مدرنیسم به شمار می‌آیند. او نخستین کسی بود که در پشتیبانی از «هنر معماری» جدیدی که اساس آن عملکرد، ساختار و مصالح باشد، ایستاد و با قاطعیت «زندگی مدرن» را به عنوان مدل انتخاب کرد.

همچنین «واگنر» علاوه بر مجموعه‌ها و عمارت‌هایی که ساخت، سیستم قطار شهری وین را طرح و اجرا کرد و همچنین به طراحی مبلمان و به معماری داخلی پرداخت. به همین مناسبت بخشی از نمایشگاه بزرگی که «موزه وین» برای بزرگداشت «اتو واگنر» نگهداری می‌کند، به نمایش گذاشته می‌شود.

در خاتمه باید گفت هم زمان با این نمایشگاه، همایشی با حضور متخصصان ایرانی و اتریشی در مورد تحولات شهری و اثر مدرنیزم در معماری و شهرسازی نیز برگزار می گردد.

نمایشگاه «اتو واگنر؛ شهر بی‌انتها» در روز چهارشنبه ۱ اسفندماه ۱۳۹۷ در ساعت ۱۶:۳۰ در محل موزه هنرهای معاصر آبادان (جنب پارک بازسازی، خیابان بهمن یک) افتتاح می گردد و تا ۵ اردبیشهت‌ماه ۱۳۹۸ ادامه خواهد یافت.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.