نشان ملی مهتاب به برگزیدگان اعطا می‌شود

دبیر بخش بین‌الملل هشتمین جشنواره مد و لباس فجر گفت: امسال برای اولین بار نشان ملی مهتاب به‌نام فاخردوز زن بلوچ به برگزیدگان اعطا می‌شود.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری تسنیم، مهدی افضلی در نشست خبری پایانی بخش بین‌الملل هشتمین جشنواره مد و لباس فجر در چابهار اظهار داشت: برگزاری بخش بین‌الملل جشنواره مد و لباس فجر از چند سال گذشته آغاز شده اما از سال گذشته پررنگ‌تر شده است؛ سال گذشته 9 کشور در بخش بین‌الملل مد و لباس فجر در تهران شرکت کردند و امسال نیز با توجه به تفاهمی که میان معاونت هنری وزارت ارشاد و منطقه آزاد چابهار وجود داشت، بخش بین‌الملل برای اولین‌بار در خارج از تهران و پررنگ‌تر هرسال دیگر با حضور 19 کشور برگزار شد.

افضلی افزود: در مجموع 33غرفه به بخش بین‌الملل اختصاص یافته که 23 غرفه مختص به شرکت‌کنندگان خارجی و 10 غرفه مختص به سوزن‌دوزان بلوچ است؛ کشورهایی از جمله تونس، سنگاپور،چین، قزاقزستان، قرقیزستان، روسیه، ایتالیا، سوریه، عمان، فرانسه، آذربایجان، ارمنستان، عراق، پاکستان، هند، افغانستان، ترکیه، اسپانیا و اندونزی در این جشنواره هستند.

مشاور معاون هنری وزیر ارشاد تصریح کرد: برای اولین‌بار نشان ملی مهتاب به‌پاس نام و جایگاه مهتاب نوروزی فاخر دوز زن بلوچ اهل روستای بمپور شهرستان ایرانشهر به‌ دو نفر از برگزیدگان جشنواره اعطا خواهد شد و در سال‌های آینده نیز به‌عنوان جایزه‌ای ملی به برگزیدگان بخش بین‌الملل اعطا خواهد شد.

افضلی گفت: تمام شرکت‌کنندگان در جشنواره از سوی هیئت داوری و به‌صورت مشورتی از خیل آثاری که به دبیرخانه ارسال شده است گزینش و به بخش بین‌الملل دعوت شده‌اند.

دبیر بخش بین‌الملل هشتمین جشنواره مد و لباس فجر خاطرنشان کرد: کارگاهایی زیرنظر مدرسین به‌نام مد و لباس ایتالیایی برای سوزن‌دوزان شرکت‌کننده بلوچ برگزار شده است و آثاری که در این کارگاه‌ها تولید می‌شود به نمایشگاه مد و لباس ایتالیا فرستاده خواهد شد تا سوزن‌دوزی بلوچستان گام اول جهانی شدن خود را بردارد.

در جشنواره چابهار، اساتید به‌‌نام مد و لباس از ایران و کشورهای اروپایی و آسیایی در کارگاه‌ها به تدریس می‌پردازند؛ از اروپا اساتیدی از دانشگاه‌های به‌نام مد و لباس برار ایتالیا، مد آرت فرانسه و میلان فشن اینسنتتو حضور دارند.

کارگاه‌های عالی زیرنظر اساتید ملی و بین‌المللی در این جشنواره برگزار می‌شود و هنرمندان فاخردوز بلوچستان این فرصت را خواهند داشت تا ضمن مهارت‌آموزی فراگیر راه‌های تجاری‌سازی و برندینگ محصولات منحصر به فرد خود را داشته باشند.

خبرنگار منطقه آزاد چابهار امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.