10سکونتگاه دهستان رمکان و سوزا در قشم پاکسازی شدند

مدیر امور شهری روستایی سازمان منطقه آزاد قشم از پایان پاکسازی 10 سکونتگاه دهستان رمکان و سوزا در دو بخش مرکزی و شهاب جزیره قشم و تبدیل آنها به روستاهای پاک خبر داد.

به گزارش فرینا به نقل از بُرنا در هرمزگان؛ تورج امانی گفت: عملیات پاکسازی سکونتگاه های دهستان رمکان به همت مدیریت امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد و مشارکت دهیاری ها با هدف تحقق شعار "جزیره سبز، روستای پاک" از تیر ماه امسال در بخش مرکزی قشم آغاز شد.
امانی با اشاره به اینکه شماری از این سکونتگاه ها به عنوان روستاهای هدف گردشگری از اهمیت ویژه ای برخوردارند، افزود: با پاکسازی دو سکونتگاه گامبرون و سلخ در دهستان سوزا در بخش شهاب جزیره قشم، تاکنون 10 سکونتگاه شامل خالدین، توریان، باغ بالا، تُم سِنتی، کاروان، کوشه، گربه دان، گامبرون و سلخ از نخاله های ساختمانی، زباله ها و درختان مُضر کِرَت های بحرینی پاکسازی شده اند.
مدیر امور شهری روستایی سازمان منطقه آزاد قشم گفت: نیروهای این مدیرت برای حفظ درختان چِت (تنها درختانی که در فصل تابستان میوه می دهند و منبع غذایی برای برخی جانوران هستند) و حذف درختان کِرَت بحرینی که به دور آنها حلقه زده اند، ازاره برقی استفاده کردند.
امانی با اشاره به جمعیت 570 نفری روستای کوچک گامبرون، افزود: این روستا به همت بانوانی که هر روز کوچه ها را آب و جارو می کنند در زمره سکونتگاه های بسیار تمیز و پاک دهستان سوزا قرار دارد.
به گفته وی، دهیار روستای گامبرون با تحصیلات رشته محیط زیست و به عنوان یک محیط بان که در سال های گذشته فعالیت سازمان منطقه آزاد قشم با فرهنگ دره شوری مدیر محیط زیست وقت این سازمان همکاری داشته، با انجام حذف درختان مُضر و پاکسازی زمین های خالی، توانسته شرایط ویژه ای را در این روستا ایجاد کند.
مدیر امور شهری روستایی سازمان منطقه آزاد قشم همچنین افزود: کناره های ساحل دو روستای گامبرون و سلخ هم بطور کامل پاکسازی شده و هم اینک این 13 سکونتگاه دهستان رمکان و سوزا در بخش مرکزی و شهاب از شرایط ویژه پذیرایی از گردشگران و مهمانان ایام نوروز برخوردارند.
جزیره قشم با یک هزار و 500 کیلومتر مربع وسعت در جنوب ایران واقع شده است.

برچسب ها : منطقه آزاد قشم
آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.