تاسیس مرکز علمی کاربردی منطقه ویژه بیرجند، گامی در راستای تربیت نیرو براساس نیاز منطقه

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت: مرکز علمی کاربردی منطقه ویژه اقتصادی بیرجند با هدف تربیت نیرو و با نگاه عملیاتی و کاربردی و ارتباط بیشتر با صنعت در راستای نیاز منطقه راه اندازی شد.

به گزارش فرینا، مرتضی صفدری زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه خراسان جنوبی اظهار کرد: این منطقه اولین منطقه ویژه اقتصادی بوده که توسط بخش خصوصی اداره می‌شود.
صفدری زاده با اشاره به اینکه شکل گیری توسعه نیازمند وجود نیروهای ماهر و کارآموخته است، افزود: ایجاد عرصه فعالیت‌های تولیدی و تجاری برای افزایش صادرات کالا و ارائه بهینه خدمات برای حضور فعال در بازارهای منطقه‌ای و بین المللی، اجرای سیاست‌های توسعه منطقه‌ای و ایجاد قطب‌های اقتصادی و صنعتی و ارتقا سطح تکنولوژی و بهره گیری از فناوری‌های برتر و نوین اقتصادی جهانی از جمله اهداف تشکیل منطقه ویژه اقتصادی است.
وی اظهار کرد: در همین راستا منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی با دارا بودن دو سایت مرکزی به مساحت730 هکتار در مرکز استان و سایت مرزی خود به مساحت 100 هکتار در نقطه صفر مرزی ماهیرود (میل 78) و واقع شدن درمرکز ثقل محور ترانزیتی شمال شرق ـ جنوب شرق همراه با مزیت‌هایمنحصر به فرد و حذف بروکراسی‌های اداری توانسته نقش کلیدی را در منطقه ایفا کند.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی افزود: منطقه ویژه اقتصادی به عنوان گذرگاهی امن در شرق کشور به عنوان دروازه طلایی اقتصاد شرق کشور شناخته شده و با توجه به مزیت‌هایمنحصر به فرد خود می‌تواند همواره در راستای اعطای خدمات به متقاضیان داخلی و خارجی پیشرو باشد.
صفدری زاده ادامه داد: خراسان جنوبی آماده‌ترین استان برای جهش اقتصادی بوده و بعد از برداشتن تحریم ها با نگاه مسوولین برای برون رفت از این فضا و رسیدن بهفضاهای بالاتر مورد توجه خواهد بود.
مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: زیر ساخت‌هاو شهرک صنعتی و بازارچه‌های مرزی و منطقه ویژه اقتصادی باعث شده ما آماده‌تریناستان برای پیشرفت اقتصادی کشور باشیم.
صفدری زاده تصریح کرد: مرکز علمی کاربردی منطقه ویژه اقتصادی با هدف تربیت نیرو و با نگاه عملیاتی و کاربردی راه اندازی و هم اکنون در سه رشته تخصصیامور گمرکی، بهداشت و ایمنی و بازاریابی دانشجو می‌پذیرد.
وی با بیان اینکه لازم است مرکز بین‌الملل و مرکز رشد نوآورانه در منطقه ویژه اقتصادی ایجاد شود، یادآور شد: ایجاد این مرکز می‌تواند در تربیت نیروی متخصص کمک شایسته‌ای کند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.