جهش ذخایر ارزی روسیه به ۴۷۵ میلیارد دلار

رییس جمهور روسیه گفت: جهش ذخایر ارزی این کشور به ۴۷۵ میلیارد دلار می‌تواند تمام بدهی های روسیه را پوشش دهد.

به گزارش خبرنگار فرینا به نقل از راشاتودی، ولادیمیر پوتین افزود: ذخایر ارزی روسیه در حال حاضر می‌تواند تمام بدهی این کشور یعنی بدهی‌های دولتی و  شرکت‌های داخلی را پوشش دهد.

وی گفت: برای اولین بار در تاریخ روسیه ذخایر ما بطور کامل بدهی خارجی را پوشش می‌دهد.
در حال حاضر بدهی خارجی روسیه ۴۵۳.۷ میلیارد دلار است؛ در حالیکه ذخایر ارزی این کشور ۴۷۵ میلیارد دلار تا پایان هشتم فوریه ماه جاری میلادی اعلام شده است.
رییس جمهور روسیه گفت: مبالغ تخصیص داده شده توسط صندوق ثروت ملی روسیه می‌تواند کمک بزرگی به بودجه ملی داشته باشد که در سال گذشته میلادی این مبالغ به بیش از یک میلیارد دلار رسید.
ولادیمیر پوتین افزود: خواهان رسیدن به رشد اقتصاد ملی بیش از ۳ درصد در سال ۲۰۲۱ میلادی هستیم و سرمایه گذاری خارجی در روسیه بین ۶ تا ۷ درصد هدف گذاری شده است و برای رسیدن به این ارقام روسیه کارگروه های متعددی را تعیین کرده تا به افزایش بهره وری و جذاب شدن روسیه برای شرکت های خارجی و نیز ارتقاء زیرساختار منطقه ای بیانجامد.  
بر پایه این گزارش، بانک مرکزی روسیه اعلام کرد بدهی خارجی این کشور در ماه ژانویه سال جاری میلادی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با ۱۲.۴ درصد کاهش، ۶۴.۴ میلیارد دلار روند نزولی به خود گرفت که پایین ترین سطح در یک دهه اخیر محسوب می شود.
بدهی خارجی روسیه از اواسط سال ۲۰۱۴ میلادی که به رکورد تقریبا ۷۳۳ میلیارد دلار به دلیل تحریم های غرب رسیده بود تاکنون ۲۸۰ میلیارد دلار کاهش پیدا کرده است. همچنین ذخایر ارزی روسیه برای سومین سال متوالی با روند افزایشی روبرو می شود و در ابتدای سال جاری میلادی با ۸.۳ درصد رشد به بیش از ۴۶۸ میلیارد دلار رسیده بود.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.