استقبال گسترده از همایش؛ نشانگر شناخت ظرفیت‌های اقتصادی چابهار است

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی همایش بین المللی توسعه چابهار را همایشی کاربردی و اثرگذار دانست و گفت: استقبال گسترده نمایندگان کشورهای خارجی در این همایش نشانگر شناخت ایجاد شده از ظرفیت‌ها و پتانسیل های اقتصادی چابهار است.

به گزارش فرینا، محمدعلی حسن‌زاده در ارتباط با برگزاری همایش بین المللی توسعه چابهار که قرار است هفتم اسفندماه سال جاری به مدت یک روز در چابهار برگزار شود، اظهار کرد: از حدود ۳۵ کشور دنیا دعوت به عمل آمده است تا در این همایش بین المللی شرکت کنند که تاکنون حضور ۱۷ کشور، ۲ نهاد بین المللی و بیش از ۱۰۰ مهمان خارجی که در سطح دیپلمات‌ها، سفرا، رایزنان، بازرگانان و فعالان اقتصادی هستند در این همایش مسجل شده است.

حسن زاده ادامه داد: اکثر کشورهای منطقه، برخی کشورهای اروپایی و کشورهایی از آفریقا نیز در همایش بین المللی توسعه بندرچابهار حضور خواهند یافت، بیان کرد: برنامه ریزی برگزاری این همایش از ۲ ماه قبل انجام شد و شاهد حضور فعالان اقتصادی در حوزه تولید، صادرات، واردات، اپراتوری بندری و فورواردرهای کشتیرانی (متصدی حمل و نقل) در این همایش خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه حدود ۳۰۰ تا ۳۵۰ نفر در این همایش حضور خواهند یافت، گفت: حجم استقبال از همایش بین المللی توسعه بندر چابهار نشان می‌دهد که شناخت کشورها از ظرفیت‌های اقتصادی چابهار بر کسی پوشیده نیست و چابهار نقطه مناسبی برای فعالیت‌های اقتصادی و تجاری است.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی افزود: چابهار به لحاظ موقعیت استراتژیک از پتانسیل بسیار بالایی برای فعالیت اقتصادی برخوردار است و کشورهای همجوار علاقمند به سرمایه‌گذاری در این نقطه هستند.

حسن زاده با بیان اینکه هدف از برگزاری این همایش معرفی فرصت‌ها و ظرفیت‌های بندرچابهار و سواحل مکران است، اظهار کرد: هدف از برگزاری این همایش ترغیب سرمایه‌گذاران است و در صدد هستیم تا با جذب سرمایه، شاهد موفقیت چندسویه برای سازمان بنادر و دریانوردی، منطقه و همچنین فعالان و سرمایه گذاران اقتصادی باشیم.

گفتنی است؛ در این همایش از کشورهایی نظیر هندوستان، افغانستان، روسیه ، آذربایجان، ازبکستان، تاجیکستان، قرقیزستان ،قزاقستان، گرجستان و ترکمنستان، پاکستان، عمان، قطر، عراق، چین، ژاپن، کره جنوبی، مالزی، اندونزی، استرالیا، آلمان، هلند، ایتالیا، بلژیک، فنلاند، پرتغال، ترکیه، آفریقای جنوبی،الجزایر، تونس و کنیا دعوت به عمل آمده است تا در همایش بین المللی توسعه بندر چابهار که قرار است هفتم اسفندماه سالل جاری به مدت یک روز در چابهار برگزار است، شرکت کنند. در حاشیه این همایش تور بازدید عملیاتی از بندر و آشنایی با نحوه عملیات و پایانه های مختلف بندری (بندر شهید بهشتی)، ارائه سخنرانی و معرفی توانمندی های عملیاتی و ظرفیت های توسعه ای بندر چابهار (پاورپوینت، فیلم و...)، برگزاری جلسه پرسش و پاسخ میان مدعوین و مدیران مربوطه و برگزاری جلسات B to B میان تجار، صاحبان کالا، شرکت های فورواردی ،انجمن های صنفی و...در نظر گرفته شده است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.