4 / برگزاری «همایش بین المللی توسعه چابهار» با حضور 17 کشور

همایش بین المللی توسعه چابهار یا «روز چابهار» با حضور وزیر راه و شهرسازی، دبیر شورایعالی مناطق آزاد، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان، امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان و مهمانانی از 17 کشور دنیا امروز (سه شنبه) آغاز شد. 

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، همایش فرصت‌های سرمایه ‌گذاری با حضور مهمانان خارجی و شماری از سرمایه گذاران داخلی در سالن همایش های بین المللی منطقه آزاد چابهار در حال برگزاریست.
در این همایش فرصت سرمایه گذاری و معرفی چابهار ارائه و همزمان با این همایش در روز گذشته تعدادی از طرح های اقتصادی افتتاح و بهره برداری شد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: تجهیزات راهبردی تخلیه و بارگیری کالا، طرح افزایش ظرفیت آب شیرین کن بندر شهید بهشتی چابهار، درمانگاه کوی بندر، هشت دستگاه مکنده با ظرفیت 600 تن، ساختمان شماره یک عملیاتی اسکله های بندر شهید بهشتی و لابراتوار آموزشی از جمله طرح های افتتاح شده با حضور وزیر راه و شهرسازی است.
بهروز آقایی افزود: همزمان با این همایش عملیات تخلیه کشتی کانتینری و تخلیه و بارگیری نخستین محموله صادراتی حبوبات کشور افغانستان به هند در بندر چابهار با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.
آقایی گفت: این همایش با حضور مقامات دولتی و فعالان بازرگانی و تجاری کشورهای مختلف در حال برگزاریست که می تواند منجر به تجهیز هر چه سریع تر بندر، افزایش تخلیه و بارگیری و افزایش حجم سرمایه گذاری ها در چابهار شود.
وی بیان کرد: بندر چابهار یک فرصت بسیار مناسب برای جذب فعالان و سرمایه گذاران داخلی و خارجی برای سرمایه گذاریست.
مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: بندر چابهار به عنوان بزرگترین بندر اقیانوسی ایران یکی از نقاط کلیدی در حاشیه خلیج فارس و دریای عمان است و در کریدور شمال- جنوب نقش مهمی ایفا خواهد کرد.
آقایی افزود: 9 کشتی حامل کالای ترانزیتی افغانستان از سال گذشته تاکنون در بندر چابهار تخلیه و بارگیری شده است.

به گزارش فرینا؛ در این «همایش بین المللی توسعه چابهار» از کشورهایی نظیر هندوستان، افغانستان، روسیه ، آذربایجان، ازبکستان، تاجیکستان، قرقیزستان ،قزاقستان، گرجستان و ترکمنستان، پاکستان، عمان، قطر، عراق، چین، ژاپن، کره جنوبی، مالزی، اندونزی، استرالیا، آلمان، هلند، ایتالیا، بلژیک، فنلاند، پرتغال، ترکیه، آفریقای جنوبی،الجزایر، تونس و کنیا حضور دارند.

گفتنی است؛ در حاشیه این همایش تور بازدید عملیاتی از بندر و آشنایی با نحوه عملیات و پایانه های مختلف بندری (بندر شهید بهشتی)، ارائه سخنرانی و معرفی توانمندی های عملیاتی و ظرفیت های توسعه ای بندر چابهار (پاورپوینت، فیلم و...)، برگزاری جلسه پرسش و پاسخ میان مدعوین و مدیران مربوطه و برگزاری جلسات B to B میان تجار، صاحبان کالا، شرکت های فورواردی، انجمن های صنفی و...در نظر گرفته شده است.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.