دانشگاه فرهنگیان دخترانه اروند افتتاح شد

مدیر آموزش، توسعه و تعالی کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند گفت: افتتاح دانشگاه فرهنگیان دخترانه اروند؛ انقلابی را در آموزش و پرورش آبادان و خرمشهر ایجاد می کند.

به گزارش فرینا؛ علی الیاسی افتتاح دانشگاه مذکور را پیرو پیگیری های سازمان منطقه آزاد اروند، نمایندگان مردم  آبادان در مجلس شورای اسلامی و آموزش و پرورش این شهرستان دانست و افزود: دانشگاه فرهنگیان در سه مقطع پیوسته، نا پیوسته و ماده ۲۸ دانشجو می پذیرد.

الیاسی در خصوص رشته های تحصیلی این دانشگاه گفت: در حال حاضر ۳ رشته آموزش ابتدایی، مشاوره و راهنمایی و عربی در این دانشگاه موجود است و با توجه به اینکه دانشگاه های فرهنگیان در ۱۶ رشته دانشجو می پذیرند، تلاش خواهیم کرد که در آینده نزدیک این دانشگاه نیز  با توجه به نیاز سنجی منطقه، در رشته های بیشتری دانشجو بپذیرد.

وی از برنامه طرح مطالعاتی و آمایشی برای سطوح مختلف آموزشی آبادان و خرمشهر خبر داد و افزود: هدف از اجرای این طرح؛ ارتقاء کیفیت، توانمندی و افزایش مهارت های مدرسین و معلمین است که بر اساس نیاز، دوره های لازم به کمک این دانشگاه برگزار خواهد شد.

مدیر آموزش، توسعه و تعالی کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند خاطر نشان کرد: دانشگاه فرهنگیان دخترانه اروند از طریق کنکور سراسری دانشجو می پذیرد و پذیرفته شدگان این دانشگاه از همان ابتدای ورود به استخدام آموزش و پرورش درآمده و از حقوق ماهیانه نیز برخوردار خواهند بود.

الیاسی گفت: مکان این دانشگاه  که در۴ طبقه و ۱۵ کلاس درس، ۵ باب آزمایشگاه، امکانات کامل سمعی و بصری و یک سالن ورزشی ساخته شده را سازمان منطقه آزاد اروند با هماهنگی آموزش و پرورش در اختیارشان قرار داده؛ همچنین این مرکز آموزشی در مساحتی معادل ۳۵۰۰ متر مربع و مبلغی بالغ بر ۲۶۱۰۰ میلیون ریال بنا شده که سهم سازمان منطقه آزاد اروند در این پروژه آموزشی ۱۷۰۰۰میلیون ریال و اداره کل نوسازی استان خوزستان۹۱۰۰ میلیون ریال بوده است.

گفتنی است؛ آئین بهره برداری از دانشگاه فرهنگیان دخترانه اروند هم زمان با مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و با حضور حسین خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور، اسماعیل زمانی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، جلیل مختار نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی، قدرت اله طمیمیان معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری این سازمان و تنی چند از دیگر مسئولین منطقه برگزار شد.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.