حذف حاکمیت چندگانه با ارتقای جایگاه سازمان مناطق آزاد به معاونت ریاست جمهوری

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی بر ضرورت ارتقای جایگاه سازمان مناطق آزاد به معاونت ریاست جمهوری تاکید کرد و گفت: این کار در استقلال رای مدیران مناطق آزاد و جلوگیری از حاکمیت چندگانه در این مناطق موثر خواهد بود.

به گزارش فرینا، حمیده زرآبادی در گفتگو با اقتصاد۲۴ بر ضرورت ارتقای جایگاه سازمان مناطق آزاد به معاونت ریاست جمهوری تاکید کرد و گفت: این کار در استقلال رای مدیران مناطق آزاد و جلوگیری از حاکمیت چندگانه در این مناطق موثر خواهد بود.
زرآبادی گفت: وجود برخی تناقض ها در اجرای قوانین مناطق آزاد باعث شده است که اجرا و پیشرفت پروژه ها در مناطق آزاد با کندی پیش رود. البته تلاش هایی در دولت و دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد در این خصوص صورت گرفته است تا استقلال تصمیم گیری مدیران مناطق آزاد بیشتر شود .
وی افزود: ما باید به این سمت برویم که تداخل قوانین سرزمین اصلی با مناطق آزاد کمتر شود تا انگیزه کافی برای فعالان اقتصادی و سرمایه گذاران برای حضور در این مناطق بیشتر شود.
عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصاد۲۴ که آیا فکر نمی کنید اگر جایگاه دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد از یک سازمان به معاونت ریاست جمهوری تبدیل شود به استقلال رأی مدیران مناطق آزاد کمک بیشتری کند؟ گفت: قطعا اگر چنین طرحی به تصویب برسد و این سازمان تبدیل به یک معاونت مستقل شود در استقلال رای مدیران مناطق آزاد و جلوگیری از حاکمیت چندگانه در مناطق آزاد موثر خواهد بود.
زرآبادی معقتد است: در حال حاضر شاهد مدیریت یکپارچه در مناطق آزاد نیستیم و برخی از مناطق آزاد ما مشکلات متعددی در حوزه دخالت در تصمیم‌گیری‌ها با فرمانداران و روسای سازمان‌ها و ادارات شاغل در سرزمین اصلی دارند که این مسئله مدیریت یکپارچه مناطق را زیرسوال می برد بنابراین یکی از ظرفیت هایی که در مناطق آزاد وجود دارد این است که چنین تصمیم گیری هایی باید داخل مناطق صورت بگیرد و اختیارات مدیران مناطق آزاد در حوزه مدیریتی هرچه بیشتر باشد به طور قطع در اجرا هم کمک کننده خواهد بود و می تواند ظرفیت های اقتصادی را به شکوفایی برسد.
عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی به صدور بخشنامه های متعدد و گاه متناقض در سرزمین اصلی که به مناطق آزاد نیز تسری داده شده و باعث تضعیف این مناطق می شود نیز اشاره کرد و گفت: واقعیت این است که بخشنامه های متعدد و گاه متناقض باعث شده است که کارایی این مناطق از لحاظ اقتصادی کم شود و همین مسئله باعث تردید سرمایه گذاران در این مناطق شود به همین جهت تلاش داریم که این مشکلات را از پیش پای مناطق آزاد که می تواند موتور تحرک اقتصادی کشور در دوران تحریم باشد برداریم.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.