نقش مهم شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) برای تبدیل تهران به شهری نوآور

جلسه مشترک مدیران منطقه آزاد شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) و مدیر کل برنامه ریزی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در ساختمان منطقه آزاد این مجموعه برگزار شد.

به گزارش فرینا، عضو هیات مدیره و مجری منطقه آزاد شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) در این جلسه گفت: منطقه آزاد شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) از لحاظ زیر ساخت و هم چنین از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری آماده بهره برداری است و این منطقه پتانسیل آن را دارد تا در آینده ای نزدیک به هاب صادرات در منطقه تبدیل شود.

حسین تاجیک افزود: بیش از ٩٠ درصد پروازهای بین المللی کشور از این فرودگاه انجام می شود و حلقه مفقوده اقتصادی کشور را در این منطقه می توان با برنامه ریزی های مناسب و دقیق یافت.

تاجیک از اجاره دادن زمین های این منطقه به مدت ٣٠ سال به مستاجرین خبر داد و گفت: هدف ما از این نوع قراردادها این است که هرچه زودتر بتوانیم موتور اقتصادی این مجموعه را روشن کنیم.
عضو هیات مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) افزود: هستند قراردادهایی که به مدت ٩٠ سال بین صاحب زمین و مستاجر منعقد می شود اما بازدهی این قراردادها دیر است چرا که مدت ٩٠ سال زیاد و است و مستاجر شاید در مدت ١٠ الی ٢٠ سال اول قرار داد نتواند برای آن مجموعه سودآوری داشته باشد به همین دلیل ما به دنبال قراردادهایی با مدت زمان کمتری رفتیم.
در ادامه جلسه باقری مدیر کل برنامه ریزی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اظهار داشت ماموریت این معاونت در ریاست جمهوری شناختن استارتاپ هایی است که بتواند به رشد اقتصاد کشورمان کمک کند و در طول چند سال گذشته استارتاپ هایی را در این مورد شناسایی کرده ایم و از آنها حمایت کاملی را انجام داده ایم.
وی با بیان اینکه شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) با کمک گرفتن از استارتاپ های نوین باید به سمت شهری نوآور حرکت کند گفت: در این راستا و با کمک شهرداری تهران ما هم قصد داریم تا شهر تهران را به سمت شهری نوآور جلو ببریم و این مجموعه هم با پتانسیلی که دارد می تواند در این امر مهم و حیاتی  پیش قدم باشد.
وی ادامه داد:٤٥٠٠ شرکت دانش بنیان را شناسایی کرده ایم که از این تعداد ١٠٠ شرکت  را به عنوان پیشگام  نام گذاری کرده ایم و این مجموعه می تواند از این ١٠٠ شرکت برای پیشبرد اهداف اقتصادی خود کمک بگیرد.

گفتنی است؛ پس از پایان جلسه باقری به همراه مدیران منطقه آزاد شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) از ساختمان شرکت های منطقه آزاد،مرکز نوآوری و کسب و کارهای نوین و همچنین پروژه هسته پیشران این مجموعه بازدید کردند.

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.