کیش تبدیل به مرکزعلم و فناوری منطقه می شود

مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: امیدواریم منطقه آزاد کیش تبدیل به منطقه علم و فناوری شود.

به گزارش فرینا به نقل از خبرگزاری مهر، مرتضی بانک در بازدید از برج فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر، این برج را دنیای جدیدی در حوزه علم و فناوری توصیف کرد و افزود: از این مراکز در کشور وجود دارد، ولی برج فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر همکاری‌هایی را با بخش خصوصی آغاز کرده است که گام مناسب و هوشمندی برای ارتباط بخش دولتی با خصوصی به شمار می‌رود.
وی با بیان اینکه در این برج محیط مناسبی برای فعالیت‌های علمی و فناوری و حوزه‌های دانش بنیان ایجاد شده است، گفت: از این رو برای ما بسیار ارزشمند است که این دانشگاه در منطقه آزاد هم به دنبال ظرفیت سازی برای توسعه فناوری است و هم برای ما امکاناتی را فراهم خواهد کرد.
مشاور رئیس جمهور از آمادگی این سازمان برای همکاری با دانشگاه خبر داد و یادآور شد: منطقه آزاد کیش ظرفیت‌های خوبی برای دانشگاه‌های موفق دارد به ویژه آنکه دانشگاه صنعتی امیرکبیر سعی دارد تا از این ظرفیت برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی بین المللی و حضور محققان در کشور استفاده کند.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با تأکید بر اینکه تلاش ما بر این است که منطقه آزاد کیش تبدیل به فعالیت‌های علمی و پژوهشی و برگزاری کارگاه‌های بین المللی شود، افزود: اکنون کشور دستخوش تحولاتی شده و دانشگاه‌ها نیز به عرصه‌های علم و فناوری وارد شده‌اند و این همان موضوعی است که ما به دنبال آن هستیم.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.