داوران نهایی ششمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس معرفی شدند

دبیر ششمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس، داوران بخش نهایی این دوره از جشنواره را معرفی کرد.

به گزارش فرینا، ابراهیم نصیری، با اعلام این خبر گفت: آقایان فرهاد قائمیان و سعید اسدی و خانم گلبرگ ابوترابیان که هر سه از اساتید برجسته و نام آشنای هنرهای نمایشی  کشور هستند داوری آثار راه یافته به بخش نهایی ششمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس را برعهده خواهند داشت.
نصیری با اشاره به حضور اسامی مطرح حوزه تئاتر و نمایش در این دوره از جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس، تصریح کرد: فرهاد قائمیان متولد 1344 در اردبیل و یکی از بازیگران مطرح کشور در حوزه تئاتر و سینماست. وی فعالیت حرفه ای خود را با فیلم دمرل، ساخته یدالله صمدی آغاز کرده و در سال ۷۷ برای بازی در فیلم هیوا نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشنواره فیلم فجر شد.
وی افزود: این استاد جزو ده بازیگر برتر سینمای ایران است و در دهها جشنواره ملی و بین المللی جوایز متعددی را کسب کرده است.
 مدیر هنری سازمان منطقه آزاد ارس با بیان اینکه خانم ابوترابیان یکی از داوران امسال جشنواره بین المللی تئاتر فجر در بخش تخصصی خیابانی بوده است، گفت: گلبرگ ابوترابیان، کارگردان مطرح تئاتر، دارای مدرک دکتری فرهنگ‌شناسی و فوق لیسانس کارگردانی تئاتر از دانشگاه فرهنگ و هنر مسکو است. وی عضو هیات علمی دانشگاه هنر شیراز است.
نصیری تاکید کرد: وی تاکنون اثرهای نمایشی مطرحی را در داخل و خارج از کشور بر روی صحنه برده است و داوری برخی از جشنواره های مهم از جمله جشنواره تئاتر فجر را بر عهده داشته است.
دبیر ششمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس، خاطرنشان کرد: دکتر سعید اسدی نیز متولد سال 1352 در كرمانشاه است. سعید اسدی دارای مدرک دکترا در رشته تئاتر و سینما از دانشگاه تهران، مدرس دانشگاه، نمایشنامه نویس و پژوهشگر تئاتر است كه هم اكنون مديريت تئاتر شهر تهران  را بر عهده داشته و عضو شورای پژوهشی اداره کل هنرهای نمایشی است.
نصیری ادامه داد: از استاد سعید اسدی چندین نمایشنامه و اثر نمایشی به چاپ رسیده و مدیريت کمیته انتخاب سی‌امین جشنواره بین المللی فجر1390، عضويت در هيئت داوران چندین دوره انتخاب کتاب سال و کتاب فصل جمهوری اسلامی ایران، عضويت در هيئت داوران و بازخوانان چندین دوره از جشنوارهای ملی و بین المللی تئاتر سوره، ماه، حقیقت، تجربه و تئاتر دانشگاهی؛ از ديگر سوابق اجرايي دكتر اسدي است.
دبیر ششمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس در زمینه نحوه برگزاری ششمین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی ارس، عنوان کرد: این رویداد مهم تئاتری کشور که در سال اول فعالیت سراسری خود توانست 161 اثر نمایشی را از 20 استان و 5 منطقه آزاد کشور به خود جلب نماید همزمان با روز جهانی تئاتر، هفتم فروردین ماه 1398 (27 مارس2019) در منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس برگزار خواهد شد.

خبرنگار منطقه آزاد ارس امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.