نشست بررسی وضعیت بافت فرسوده با حضور کمیسیون عمران مجلس

نشست بررسی احیا و بازسازی بافت فرسوده منطقه آزاد اروند با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی برگزار شد .

به گزارش فرینا؛ این نشست به میزبانی معاونت فنی و امور زیربنایی این سازمان و با همراهمی عبدالله سامری و جلیل مختار نمایندگان مردم خرمشهر و آبادان در مجلس شورای اسلامی، شهرداران، روسا و اعضای شورای شهر این دو شهر برگزارشد.

معاون فنی و امور زیر بنایی سازمان منطقه آزاد اروند با استناد به مواد قانونی برنامه پنجم توسعه کشور مبنی بر احیا و بازسازی بافت های فرسوده گفت : متاسفانه قانونی که از سال ها قبل مصوب شده و در برنامه ششم هم به آن تاکید شده درخصوص نوسازی بافت فرسوده تاکنون محقق نشده است.

موعود شمخانی با اشاره به مشکلات عمده در خصوص امکانات شهری ، نارسایی شبکه های تاسیساتی موجود و سایر نارسایی ها اظهار کرد: منطقه آزاد اروند با ظرفیت ها و پتانسیل های فراوان با اندکی تعامل و کمک در حوزه زیرساختی قابلیت این را دارد که مانند گذشته به قطب اقتصادی تبدیل شود و کشور به این منطقه تکیه کند.

مدیر اطلاعات جغرافیایی و طرح‌های کلان توسعه زیرساخت سازمان منطقه آزاد اروند همچنین در ادامه افزود: تفاوت اروند با سایر مناطق آزاد کشوردر جنگ زدگی و جمعیت بالای این منطقه است.

مجید رحیمی قشقایی اظهار کرد: آسیب های جنگ علیرغم محوریت اقتصادی دو شهر آبادان و خرمشهر در زمان بازسازی ترمیم نشد و بافت فرسوده و حاشیه ای در این دو شهر شکل گرفت .

رحیمی قشقایی ادامه داد: خوشبختانه بررسی های و مطالعات لازم در خصوص بافت های فرسوده انجام و در طرح جامع یکپارچه منطقه آزاد اروند تدوین شده است و در دست اقدام است.

گفتنی است ؛با پایان این نشست این هیئت از بافت های فرسوده آبادان و خرمشهر بازدید کردند.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.