تولید سیمان پرتلند تیپ دو منطقه آزاد ماکو آغاز شد

پروانه بهره برداری کارخانه سیمان مهر ماکو پس از راه اندازی فاز اول و تولید آزمایشی صادر شد.

به گزارش فرینا، معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت:‌ این کارخانه که از چند سال پیش روند احداث آن آغاز شده بود با حمایت ها و پیگیری های مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو به بهره برداری رسید.

ابراهیم جلیلی با اشاره به اینکه ۱۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی در این کارخانه صورت گرفته افزود:‌ در آینده بسیار نزدیک و پس از دستیابی به ظرفیت کامل فاز اول مراسم افتتاح و بهره برداری از کارخانه مذکور با حضور مسئولین ارشد کشوری برگزار می شود. 

جلیلی افزودک فاز اول (تولید سیمان از کلینکر) با ظرفیت ۳۳۰۰ تن در روز می باشد و خط تولید فاز اول این پروژه در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۸ درصد انتظار می رود تا پایان بهمن ماه سال ۹۷ شروع به فعالیت کند.
مدیرعامل کارخانه سیمان مهر ماکو نیز با اشاره به اشتغالزایی بیش از ۸۰ نفر در این واحد تولیدی گفت: فاز دوم پروژه با راه اندازی بخش اول خط تولید یعنی پخت و تولید کلینکر در سال ۹۸ اجرا خواهد شد.

مهربان قاسمی ادامه داد: مواد اولیه این کارخانه از طریق معادن متعلق به سرمایه گذار طرح و در نزدیکی محل احداث کارخانه پیش بینی می شو تا ۵۰ سال آینده بتواند تامین شود.

قاسمی اظهار داشت: رفع موانع تولید و خروج از رکود واحدهای تولیدی یکی از مباحث مهمی است که در ماکو مورد بحث است که انتظار می‌رود مشکل کارخانه سیمان مهر ماکو نیز در این خصوص مورد توجه قرار گیرد.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.