برگزاری مسابقه "خلاقیت در طراحی صنایع دستی نوروزی قشم"

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم از برگزاری مسابقه "خلاقیت در طراحی صنایع دستی نوروزی قشم" خبر داد.

به گزارش فرینا، طاهره شهرکی بر خلق جذابیت و نوآوری در حوزه صنایع دستی جزیره به منظور جلب سلیقه متقاضیان این صنعت تاکید کرد و گفت: مسابقه "خلاقیت در طراحی صنایع دستی نوروزی قشم" خلاقیت در موضوعاتی همچون؛ وسایل و اشیاء کاربردی، پوشاک و تزیینات وابسته و دکوراسیون و لوازم منزل را شامل می شود.
وی تحول در اقلام تولیدی صنایع دستی جزیره را سبب ساز توسعه درآمد در روستاها دانست و ادامه داد: در این مسابقه، همه موضوعات با محوریت هنرهای بومی جزیره مانند؛ خوس دوزی، گلابتون دوزی، زری بافی و ... مد نظر است.
به گفته مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم ، تمامی هنرمندان و صنعتگران علاقمند می توانند در هر موضوع، پنج طرح را انتخاب کرده و در مسابقه شرکت دهند.
شهرکی افزود: آثار برگزیده با گذشتن از دو مرحله ارزیابی و اجرایی انتخاب می شوند و معیار این انتخاب؛ شاخص نوآوری در محصول، حفظ اصالت و قابلیت اجرایی شدن طرح انتخابی خواهد بود.
وی در توضیح بیشتر عنوان کرد: آثار برگزیده در این مسابقه، در اختیار صنعتگران قرار می گیرد تا با همکاری سازمان منطقه آزاد قشم به تولید انبوه رسیده و به فروش می رسد.
مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: به برندگان این مسابقه سفارش اجرای طرح و تولید محصول داده می شود که برای برنده نخست تا سقف 150 میلیون ریال، نفر دوم 100 میلیون ریال و نفر سوم 50 میلیون ریال است.
هنرمندان علاقمند به شرکت در این مسابقه می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره همراه 09304267090 تماس حاصل نمایند.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.