وزير اقتصاد در ستاد مديريت بحران گنبد خبر داد؛

اختصاص  ٣٠ میلیارد تومان برای حل فوری مشكلات سیل زدگان استان گلستان از سوی دولت

وزير امور اقتصادی دارایی در جلسه شوراي هماهنگي مديريت بحران شهرستان گنبد كاووس كه با هدف بررسی وضعیت امداد رسانی و کمک به آسيب ديدگان سيل استان گلستان برگزار شد، گفت: دولت به هر یک از استان های سیل زده مبلغ پنج ميليارد تومان تنخواه تخصیص داده است كه اين مبلغ با توجه به حجم خسارات برای استان گلستان بالغ بر ٣٠ ميليارد تومان است.

به گزارش فرینا به نقل از اخبار اقتصادي و دارايي ایران (شادا)، فرهاد دژپسند در این نشست ضمن دست مريزاد به اعضاي ستاد مديريت بحران و مديران مرتبط با اين ستاد، گفت: با وجود اينكه سيل اخير چندين برابر سيل سال ١٣٧١ و ١٣٨٠ بود، اما خوشبختانه تا كنون خسارت جاني در گنبد کاووس گزارش نشده است.

دژپسند در ادامه ضمن تقدير از  ورود به موقع مدیران مرتبط به مسئله ، اظهار داشت: طبيعي بود كه اين حجم از سيل، آثار تخريبي زيادي داشته باشد كه خوشبختانه با تدبير و دلسوزی مديران محلي و ملي  و هدایت های انجام شده ، استان به آرامش نسبي رسیده است. 

دژپسند عدم سرويس دهي در حد مطلوب را در ابعاد چنين حادثه ای ، امري اجتناب ناپذير دانست و افزود: اينكه امروز در گنبد كاووس هيچ گزارش مصدوميت و خسارت جاني نداشتيم، نشان از مديريت مسئولانه و انجام تدابير صورت گرفته در اين راستا بوده است. 

وزير اقتصاد با بيان اينكه زندگي در شرايط اضطرار در گل و لاي بسيار بغرنج است، تاكيد كرد: مديران تا عصر روز سه شنبه تمامي برآوردهاي خسارات وارده را به مركز اعلام كنند تا هرچه سريع تر رسيدگي و اقدامات مقتضي عبور از شرايط به وجود آمده، اتخاذ شود.
وي همچنين ضمن تشکر از رسانه هاي گروهي که در طول وقوع سیل اخیر تا کنون در کنار سایر نیروهای امدادی و مدیریت بحران به خوبی ایفای نقش کرده اند از ایشان خواست با انعکاس  مناسب حجم فعاليت ها، عمليات و دلسوزي هاي مديران منطقه اي به مردم روحیه داده و آنها را دلگرم کنند تا اندکی از آلامشان کاسته شود.
در پايان جلسه، اعضاي ستاد مديريت بحران به بيان نقطه نظرات خود در اين خصوص پرداختند.
در ادامه سفر وزیر اقتصاد به استان گلستان،  وی از محل اسکان موقت سیل زدگان در مسجد و نیز سالن ورزشی  محمد آباد بازدید کرد و از نزدیک در جریان مشکلات آنان قرار گرفت.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.