نظارت بر عملکرد واحدهای خدمات رسان به گردشگران نوروزی قشم، با جدیت ادامه دارد

رییس کمیته نظارت ـ تنظیم بازار و رسیدگی به شکایات ستاد اجرایی خدمات سفر قشم از نظارت جامع بر عملکرد واحدهای خدمات رسان به گردشگران نوروزی تا پایان تعطیلات خبر داد.

به گزارش فرینا، مهدی فتحیان نسب ضمن تشریح وظایف این کمیته اجرایی اظهار کرد: فعالیت های نظارتی در همه ابعاد اعم از اسکان، رفاه، ارزاق عمومی، خدمات امداد خودرو، بهداشتی و درمان، پذیرایی، رفاهی و سرگرمی ارایه شده به مسافران، صورت می گیرد.
به گفته وی، فعالیت های نظارتی این کمیته شامل؛ نظارت بر مراکز اقامتی، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، مراکز بین راهی و خدماتی،  مراکز حمل و نقل درون شهری و مراکز خدمات خودرویی می باشد.

فتحیان نسب از ارزیابی عملکرد دستگاه های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر توسط این کمیته خبر داد و افزود: ایجاد نظام پاسخگویی مناسب برای دریافت نظرات، پیشنهادات وانتقادات گردشگران نیز از جمله وظایف کمیته نظارت ـ تنظیم بازار و رسیدگی به شکایات ستاد اجرایی خدمات سفر قشم است.
رییس کمیته نظارت ـ تنظیم بازار و رسیدگی به شکایات ستاد اجرایی خدمات سفر قشم ادامه داد: شناسایی واحدهای اقامتی غیر مجاز، جلوگیری از افزایش کاذب قیمت ها و فعال سازی ستاد تنظیم بازار در سطح جزیره، نظارت بر کمیت، کیفیت و نرخ خدمات ارایه شده به گردشگران از اقداماتی است که قبل از آغاز تعطیلات نوروزی توسط این کمیته به اجرا درمی آید.
 وی، به کارگیری و استفاده از ظرفیت دانشجویان و اعضای سازمان های مردم نهاد را در توسعه اهداف گردشگری موثر دانست و گفت: این کمیته با آموزش افراد داوطلب با عنوان همیار نظارت، در ایام نوروز و پیش از نوروز از این ظرفیت بهره می گیرد.
فتحیان نسب به برگزاری جلسات توجیهی برای مدیران مراکز اقامتی و دفاتر خدمات مسافرتی درخصوص رعایت دستورالعمل ها و بخشنامه ها اشاره کرد و ادامه داد: بهره گیری از توان انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و جامعه هتلداران، برنامه ریزی چگونگی تشکیل اکیپ های نظارتی مشترک و زمانبندی نظارت ها در سطح جزیره نیز بخشی از عملکردهای این کمیته است.
وی از  استقرار بازرسان کمیته نظارت ـ تنظیم بازار و رسیدگی به شکایات ستاد اجرایی خدمات سفر قشم در کمپ ها و مراکز اقامتی خبر داد و گفت: اعضای این کمیته در هماهنگی کامل با مراجع قضایی و انتظامی جهت برخورد قانونی با متخلفین احتمالی و رسیدگی به شکایات گردشگران هستند.
رییس کمیته نظارت- تنظیم بازار و رسیدگی به شکایات ستاد اجرایی خدمات سفر قشم با معرفی سامانه ملی شکایات مسافران عنوان کرد: شماره 09629، آماده دریافت پیشنهادات و انتقادات گردشگرانی است که جزیره قشم را به عنوان مقصد نوروزی خود انتخاب کرده اند.
وی همچنین ارزیابی عملکرد دستگاه های عضو ستاد را وظیفه کمیته نظارت ـ تنظیم بازار و رسیدگی به شکایات ستاد اجرایی خدمات سفر قشم معرفی کرد و اظهار داشت: سنجش میزان آمادگی و حضور موثر دستگاه های عضو ستاد اجرایی در عرصه خدمات رسانی به گردشگران و ارایه نتیجه ارزیابی به رییس و دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر قشم، برعهده این کمیته است.
فتحیان نسب در توضیح بیشتر عنوان کرد: شناسایی نواقص و کمبودها و ارایه آن در جلسات ستادی به منظور پیا کردن راه حل مناسب جهت رفع یکی دیگر از اقدامات اعضای این کمیته بعد از ایام نوروز می باشد.
رییس کمیته نظارت ـ تنظیم بازار و رسیدگی به شکایات ستاد اجرایی خدمات سفر قشم در پایان از تیم های بازرسی این کمیته تقدیر کرد و از  شهروندان و مهمانان نوروزی دعوت کرد تا ضمن بهره مندی از فضای گردشگری جزیره، درصورت بروز هر گونه مشکلی با بازرسین این کمیته تماس حاصل نمایند.
گفتنی است، ستاد اجرایی خدمات سفر یک تشکل کشوری است. این ستاد به منظور ارایه هرچه بهتر خدمات خود به گردشگران نوروز 1398 از 25 اسفند ماه آغاز به کار کرده و از 9 کمیته در جنبه های مختلف خدمت رسانی تشکیل شده است که شامل؛ کمیته های حمل و نقل، خدمات شهری و روستایی، اطلاع رسانی، تبلیغات ـ امور فرهنگی و فضای مجازی، پشتیبانی و امور اجرایی، برنامه ریزی و آمار، نظارت «تنظیم بازار ـ ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات، بهداشت ـ سلامت، خدمات انتظامی ـ امنیتی و ترافیک و اسکان و رفاه می شود.

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.