رسانه ها، ویترینی برای معرفی ظرفیت های گردشگری جزیره قشم

رییس کمیته اطلاع رسانی، تبلیغات، امور فرهنگی و فضای مجازی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم، فعالیت های این کمیته را ویترینی برای معرفی ظرفیت های گردشگری جزیره به مردم کل کشور دانست.

به گزارش فرینا، مرتضی شیخ زاده با اشاره به ماهیت وظایف کمیته اطلاع رسانی، تبلیغات امور فرهنگی و فضای مجازی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم بیان داشت: آشنا سازی گردشگران با آثار و جاذبه های تاریخی، طبیعی، فرهنگی و زیارتی و فرهنگ سازی برای تبدیل شدن مسافر به گردشگر  به کمک تبلیغات محیطی و ... هدف اصلی تشکیل این کمیته می باشد.
شیخ زاده از حضور دستگاه های موثر در حوزه فرهنگ، اطلاع رسانی هنر و تبلیغات در کمیته اطلاع رسانی، تبلیغات امور فرهنگی و فضای مجازی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم یاد کرد و افزود: برنامه ریزی برای ارایه خدمات تفریحی به منظور پر کردن بهینه اوقات فراغت گردشگران همچون برپایی جشنواره ها، نمایشگاه ها و بازارچه های صنایع دستی با همکاری کمیته های مرتبط از جمله وظایف دیگر این کمیته می باشد.
وی از  برنامه ریزی برای استقرار پایگاه های اطلاع رسانی، تبلیغات محیطی از طریق تهیه بروشور، نصب پلاکارد و تراکت های اطلاع رسانی با موضوعات مختلف جاذبه های گردشگری و ارتباط موثر با سایر کمیته ها برای اطلاع رسانی اقدامات آنان به عنوان فعالیت های دیگر این کمیته نام برد.
رییس کمیته اطلاع رسانی، تبلیغات، امور فرهنگی و فضای مجازی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم ادامه داد: انجام تبلیغات محیطی با مضامین خوش آمدگویی، معرفی و اعلام برنامه های فرهنگی و اوقات فراغت، اطلاعات آب و هوایی، توصیه ها و هشدارهای زیست محیطی، انتظامی و بهداشتی و نصب در مراکز متخلف اعم از ورودی و مبادی شهرها، مراکز اسکان مسافران، موزه ها، جاذبه های گردشگری و نقاط پرتردد نیز از جمله این فعالیت هاست.
شیخ زاده از ساخت برنامه های تلویزیونی اعم از کلیپ، تیزر و برنامه زنده خبر داد و گفت: هماهنگی با رادیو و صدا و سیمای مرکز استان و کشور جهت پخش برنامه های متنوع و زنده معرفی جذابیت های قشم نیز برعهده کمیته اطلاع رسانی، تبلیغات امور فرهنگی و فضای مجازی ستاد اجرایی خدمات سفر قشم است.
به گفته شیخ زاده، تهیه فیلم، عکس و مستند سازی وقایع و رویدادها ایام نوروز در سطح شهر و روستاهای جزیره، راه اندازی سامانه پیامک و بلوتوث جهت ارایه اطلاعات استان به گردشگران در ادامه این فعالیت ها می باشد.
وی از راه اندازی نشریه و ویژه نامه خبر داد و عنوان کرد: این اقدامات  با بهره گرفتن از ظرفیت بخش خصوصی در همکاری با کمیته اطلاع رسانی، تبلیغات، امور فرهنگی و فضای مجازی به انجام می رسد.
گفتنی است، ستاد اجرایی خدمات سفر یک تشکل کشوری است. این ستاد به منظور ارایه هرچه بهتر خدمات خود به گردشگران نوروز 1398 از 25 اسفند ماه بصورت ۲۴ساعته آغاز به کار کرده و از 9 کمیته در جنبه های مختلف خدمت رسانی تشکیل شده است که شامل؛ کمیته های حمل و نقل، خدمات شهری و روستایی، اطلاع رسانی، تبلیغات-امور فرهنگی و فضای مجازی، پشتیبانی و امور اجرایی، برنامه ریزی و آمار، نظارت- تنظیم بازار- ارزیابی عملکرد و رسیدگی به شکایات، بهداشت-سلامت، خدمات انتظامی-امنیتی و ترافیک و اسکان و رفاه می شود.

نویسنده: معصومه مشار

خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.