داشبورد تحلیلگر جامع آمار گردشگران، نوروز 98 در قشم رونمایی شد

رییس کمیته برنامه ریزی و آمار ستاد اجرایی خدمات سفر قشم، از رونمایی داشبورد تحلیلگر جامع آمار گردشگران در نوروز 98 خبر داد.

به گزارش فرینا، محمدرضا عباسی با اعلام این خبر اظهار کرد: این داشبورد مبتنی بر هوش مصنوعی و بر مبنای تکنولوژی روز دنیا پیش از آغاز تعطیلات نوروز آماده و به منظور ثبت رویدادهای تحلیلی به بهره برداری رسید.
وی ادامه داد: تحلیل های جامع و شاخص این سامانه الکترونیکی در برنامه ریزی صحیح و بازاریابی گردشگری نقشی کاربردی داشته و می تواند در ارایه فاکتورهای کارآمد در حوزه گردشگری جزیره کمک کرده و سهم قشم را در سبد سفر گردشگری هم وطنان افزایش دهد.
به گفته رییس کمیته برنامه ریزی و آمار ستاد اجرایی خدمات سفر قشم، تحلیل های ارایه شده توسط این برنامه در زمینه های مختلفی همچون، نحوه ورود گردشگران به جزیره،  علت کاهش یا افزایش ورود گردشگران، شرایط جوی، درصد جذب گردشگر از مناطق مختلف کشور می باشد.
وی در توضیح بیشتر عنوان کرد: اطلاعاتی همچون درصد گردشگرانی که برای نخستین بار به جزیره وارد می شوند، درصد گردشگران وفادار به جزیره و آنالیزی از علت وفاداری یا علت انتخاب جزیره قشم به عنوان مقصد گردشگری در ایام نوروز نیز بخشی از داده های استخراج شده توسط داشبورد تحلیلگر جامع آمار گردشگران است.
رییس کمیته برنامه ریزی و آمار ستاد اجرایی خدمات سفر قشم گفت: آنالیز و تحلیل مقایسه ای این داده ها در بازه های مختلف زمانی، در غنی سازی طراحی و توسعه گردشگری منطبق بر ذائقه مخاطبان این حوزه بسیار موثر خواهد بود.
تحلیل توزیع مکانی و زمانی حاصل از داده های تحلیلی تکنولوژی ارایه شده با نام   "داشبورد تحلیلگر جامع آمار گردشگران" می تواند ظرفیت موجود و خالی جزیره در فصول مختلف سال را به بهره برداری موثر رسانده  و استفاده از انواع حوزه های گردشگری که در سلیقه و علاقه مردم کشور ما وجود دارد را فعال نماید.

برچسب ها : قشم
خبرنگار منطقه آزاد قشم امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.