تخصیص سهمیه ویژه ارزی از سوی بانک مرکزی به مناطق آزاد

معاون تولید، صادرات و فناوری شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مراکز مهم توسعه صادرات هستند و نقش مهمی در تولید، صادرات و تأمین کالا‌های کشور دارند.

به گزارش فرینا، اکبر افتخاری در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، مراکز مهم توسعه صادرات هستند و نقش مهمی در تولید، صادرات و تأمین کالا‌های کشور دارند، اظهار کرد: این مناطق در شرایطی که اقتصاد با چالش‌های مختلفی همراه شد، یکی از فاکتورهای تسهیل تولید و تجارت است.

افتخاری افزود: مناطق آزاد به دلیل همجواری با کشورهای همسایه و دسترسی به آب‌های آزاد، دارای ظرفیت‌های خوبی برای صادرات است که سرمایه‌گذارن و تولیدکنندگان خیلی راحت می‌توانند به فعالیت بپردازند و به تبع با تسهیل تجارت و تولید کمک خوبی به شرایط کشور می‌شود.

معاون تولید، صادرات و فناوری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد ادامه داد: هیچ محدودیتی برای صادرات کالا‌های تولید داخل در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی وجود ندارد و برنامه‌ریزی ما بر این اساس است که این مناطق تبدیل به هاب کالا‌های متنوع و ضروری کشور شود. حذف اختلالات فضای کسب و کار یکی از ضرورت هاست که با  تلاش‌های فراوان چند ماه  گذشته برای فعالان اقتصادی برطرف شده است.

افتخاری اظهار کرد: برای سرمایه‌گذاران مسیر جدیدی باز شده است و کسانی که علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در این مناطق هستند باید با دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد ارتباط داشته و از نزدیک از وضعیت عمومی هر منطقه بازدید داشته باشند تا برای تأمین مالی پروژه‌های آن مکانیزم‌های مالی هم تأمین شود.

وی در پایان گفت: مناطق آزاد مشخص‌ترین راه را برای ثبت سفارش دارد و تولیدکنندگان داخلی به راحتی می‌توانند مواد اولیه‌شان را تأمین کنند. برنامه‌ریزی‌هایی برای اشتغال افراد بومی این مناطق شده است و با به کارگیری این افراد در حوزه‌های محروم وضعیت کسب و کار تسهیل پیدا می‌کند.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.