خدمات‌رسانی به روستاهای در معرض خطر غرب کارون

معاون فنی وامور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند جزییات خدمات رسانی این سازمان به ۶ روستای در معرض خطر غرب کارون خرمشهر را تشریح کرد.

به گزارش فرینا؛«موعود شمخانی» در گفت‌وگو با «اروند امروز» گفت: در پی دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند مبنی بر پشتیبانی همه‌جانبه این سازمان از ستادهای مدیریت بحران آبادان و خرمشهر به‌منظور مقابله با بحران‌های احتمالی، ۶ روستای در معرض خطر غرب کارون خرمشهر از سوی ریاست ستادمدیریت بحران این شهرستان به این سازمان واگذار شد.

شمخانی از روستاهای سویتچی ۱ و ۲، رحمانیه کعبی، رحمانیه فیصلی و سبعه و ام‌التمن به‌عنوان روستاهای محول شده به این سازمان یاد کرد و افزود: بر همین اساس عوامل و ماشین‌آلات این سازمان از اوایل صبح روز گذشته با حضور در محل ۶ روستای محول شده پایش و رسیدگی به وضعیت سیل‌بندهای این روستاها را در اختیار گرفتند.

وی عنوان کرد: ۴ دستگاه بیل‌مکانیکی، ۱۰ کمپرسی و ۴ لودر همراه با مجموعه‌ای از عوامل محلی و ستاد مدیریت بحران در حال تقویت و تثبیت سیل‌بندهای مجاور روستاهای محوله به طول ۷ کیلومتر هستند.

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند تصریح کرد: تا کنون خوشبختانه تدابیر و اقدامات صورت‌گرفته مؤثر واقع شده و سطح آب بیش از ۱ متر با سطح سیل‌بند‌ها فاصله دارد، احداث سیل‌بند، تثبیت سیل‌بند‌ها و ساحل‌سازی آنها علی‌رغم کمبود زمان و فوریت کار اما اصولی است و انتظار داریم تا در وضعیت افزایش دبی آب مستحکم بماند، همشهریان خرمشهری نیز آسوده خاطر باشند.

شمخانی همچنین در خصوص نفوذ آب به روستای سویتچی ۱ در بامداد امروز گفت: این نفوذ آب از محل یک لوله زهکش کشاورزی صورت گرفت که بلافاصله با همکاری عوامل محلی و ستاد مدیریت بحران، نفوذ آب مهار شد.

وی در پایان افزود: سازمان منطقه آزاد اروند تا پایان وضعیت بحران در کنار ستادهای مدیریت بحران آبادان و خرمشهر به‌صورت شبانه‌روزی و با بسیج تمام توان خود به همشهریان خدمات‌رسانی می‌کند.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.