توسعه حمل و نقل هوایی با احداث فرودگاه جدید در چابهار

مدیر عامل منطقه آزاد چابهار گفت: فرودگاه چابهار در حال حاضر وضعیت نامناسبی دارد و به هیچ وجه شایسته مردم منطقه و در عین حال مسافران و گردشگران نیست. 

به گزارش فرینا، عبدالرحیم کردی در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: چابهار به عنوان یک مقصد گردشگری و یک نقطه مهم توسعه ایی کشور طی سال های اخیر از رشد چشمگیر مراجعات و رفت و آمد ها برخوردار بوده است. 
کردی همچنین با بیان اینکه فرودگاه کنارک یک فرودگاه نظامی است، گفت: ظرفیت فعلی این فرودگاه پاسخگوی حجم پروازها و رفت و آمدها به منطقه نیست.
وی افزود: برای داشتن منطقه آزاد با مقیاس و قواره بین المللی در منطقه نیازمند یک فرودگاه با خدمات و امکانات خوب در قدم اول و در مرحله بعدی به یک فرودگاه سویل است.
مدیر عامل منطقه آزاد چابهار ضمن تاکید بر ضرورت برنامه ریزی کوتاه مدت و بلند مدت برای منطقه گفت: بطورکلی در کوتاه مدت بازسازی سالن ترمینال مسافربری فرودگاه چابهار در دستور کار قرار گرفته چون این فرودگاه از وضعیت نامناسبی برخوردار بوده و به هیچ وجه شایسته مردم منطقه و در عین حال مسافران و گردشگران نیست.
کردی اظهارداشت: عملیات بازسازی این سالن از اوائل اردیبهشت ماه سال جاری با توجه به هماهنگی های صورت گرفته با شرکت بهره بردار فرودگاه، نیرو هوایی و سازمان هواپیمایی کشوری آغاز می شود.
وی گفت: پروازها از اردیبهشت ماه به فرودگاه نظامی منتقل و در یک بازه زمانی حداکثر دو ماهه بازسازی ترمینال فعلی انجام خواهد شد.
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار افزود: بر اساس توافق دیگری که با نیروی هوایی صورت گرفته ۲۵۰ هکتار از اراضی انتهای پایگاه هوایی به منظور احداث یک ترمینال مسافری غیر نظامی خریداری شده است.
کردی گفت: این ترمینال از باند و برج مراقبت فعلی فرودگاه استفاده خواهد کرد.
برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی، سید وحید موسوی و حمید رضا کجوری» با هدف تحلیل و بررسی مهمترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد و علاقه مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند. 

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.