سال گذشته 21 هزار قلم مواد غذایی غیرمجاز در ماکو امحا شد

مدیر غذا و داروی سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: پارسال حدود 21 هزار قلم انواع موادغذایی فاسد، غیرمجاز و تقلبی در این منطقه جمع آوری و امحا شد.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، اسلام یادگاری افزود: این اقلام در 615 بازرسی مشترک همکاران حوزه غذا و داروی سازمان و همکاران شبکه بهداشت و درمان سه شهرستان جمع آوری شد.
یادگاری گفت: این اقلام از خواروبار فروشی ها، عمده فروشی، فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای، لوازم آرایشی و بهداشتی، رستوران ها، غذاخوری ها، قصابی ها، تالارها، مراکز تولید شیرینی، عرضه بستنی و آبمیوه، داروخانه ها، عطاری ها، مراکز تره بار، انبار مواد غذایی، آرایشگاه های مردانه و زنانه، مطب پزشکان، دندانپزشکان، استخرها و کارخانجات تولیدی سلامت محور جمع آوری شد.
وی ادامه داد: همچنین در این بازرسی ها یکهزار و 819 کیلوگرم و چهار هزار و 292 لیتر مواد غذایی و بهداشتی جمع آوری و امحا شد.
گفتنی است؛ منطقه آزاد ماکو به عنوان یکی از هفت منطقه آزاد کشور به لحاظ محدوده جغرافیایی منطبق بر شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در دولت تدبیر و امید به الگویی برای اقتصاد مقاومتی تبدیل شده است.
مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومتر مربع بوده و به تنهایی بیش از 75 درصد کل مساحت مناطق آزاد کشور را به خود اختصاص داده و دومین منطقه آزاد بزرگ دنیاست.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.