بازدید بیش از ۷۵۷ هزار مسافر نوروزی از منطقه آزاد ماکو

مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: از ۲۸ اسفند ۹۷ تا ۱۶ فروردین ۹۸ معادل ۷۵۶ هزار و ۴۸۳نفر مسافر ایرانی و خارجی از منطقه آزاد ماکو بازدید کردند.

به گزارش فرینا، مهدی عبدالله زاده با اشاره به اینکه منطقه آزاد ماکو با جاذبه های گردشگری فراوان در این ایام آب و هوا و طبیعت بی نظیری را تجربه می کند، افزود: با طراحی برنامه های متفاوت در ایام نوروز شاهد اقامت و تردد مسافران بسیاری در منطقه آزاد ماکو بودیم که از دیدنی های این منطقه بازدید کردند. همچنین بر اساس آمار اقامت کننده ها در منطقه در این مدت ۱۸ هزار و ۶۰۷ نفر بودند.
عبدالله زاده گفت: در همین حال آمار تردد مسافرین ورودی و خروجی پایانه های منطقه آزاد ماکونشان می دهد که ۴۶ هزار و ۵۶۰ نفر مسافر ایرانی از پایانه بازرگان وارد شده و ۴۴ هزار و ۵۰۵ مسافر ایرانی از پایانه بازرگان خارج شده اند.
وی افزود: این در حالی است که در مجموع تعداد ۷ هزار و ۸۰۵ مسافر خارجی از پایانه بازرگان وارد شده و ۵ هزار و ۷۳۸ مسافر خارجی از پایانه بازرگان در این مدت خارج شده اند.
مدیر گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه در ایام نوروز امسال، ۱۸ هزار و ۶۰۷ مسافر نوروزی در مراکز اقامتی این منطقه اقامت کردند افزود: در این مدت سه هزار و ۴۹۳ مسافر در هتل‌ها و هتل آپارتمان‌ها و ۲ هزار و ۶۴۱ نفر هم در مهمانپذیر ها حضور یافتند.
عبدالله زاده با اشاره به راه‌اندازی واحدهای بوم‌گردی طی ۲ سال اخیر در منطقه آزاد ماکو افزود: در این واحدها نیز در ایام نوروز امسال ۲۶۱ مسافر نوروزی اقامت داشتند.
منطقه آزاد ماکو به عنوان یکی از هفت منطقه آزاد کشور به لحاظ محدوده جغرافیایی منطبق بر شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و در دولت تدبیر و امید به الگویی برای اقتصاد مقاومتی تبدیل شده است.
مساحت این منطقه حدود پنج هزار کیلومتر مربع بوده و به تنهایی بیش از ۷۵ درصد کل مساحت مناطق آزاد کشور را به خود اختصاص داده و دومین منطقه آزاد بزرگ دنیاست.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.