تخریب هشت سازه غیر مجاز در مسیر رودخانه تیس چابهار

معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد چابهار گفت: هشت ساخت و ساز غیر مجاز در مسیر رودخانه تیس با هدف کاهش خسارت سیل، جلوگیری از نفوذ آب به واحدهای مسکونی و تخریب زیرساخت های این شهرستان تخریب شد.

به گزارش فرینا به نقل از ایرنا، گرشاسب خزائنی افزود: ساخت ‌و سازهای غیرمجاز و تجاوز به حریم و بستر رودخانه ها ممنوع و این اقدامات توسط امور آب شناسایی و با حکم دادستانی چابهار رفع تصرف شده است.
خزائنی گفت: این تجاوزها به حریم رودخانه‌ها و ساخت ‌و ساز در مسیل ها در زمان بارش موجب شدت گرفتن آب در رودخانه و وارد شدن خسارت شدید و تهدید جان مردم در پایین ‌دست این منطقه می‌ شود که برای پیشگیری از این اتفاق این سازه ها تخریب شده است.
وی افزود: علاوه‌ بر هشت مورد تخریب، 91 مورد هشدار تخلیه دیگر از تجاوز به حریم و مسیل رودخانه بر اساس حکم دادستانی شهرستان بصورت کتبی به ساکنان در مسیل تحویل داده شده است.
معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد چابهار ادامه داد: کسانی که قصد ساخت‌ و ساز در زمین‌های نزدیک رودخانه و مسیل‌ها را دارند پیش از هر اقدامی از ارگانهای مرتبط و سازمان منطقه آزاد استعلام کنند.
خزائنی افزود: برای اسکان اضطراری مسافران و حادثه دیدگان سیل اقدامات لازم انجام شده است.
گفتنی است؛ مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار نیز در راستای آمادگی در برابر سیل و بارندگی از اماکن مختلف سطح منطقه و روستاهای تیس و آبکان بازید و در جریان آخرین اقدامات قرار گرفت.
عبدالرحیم کردی را در این بازدید اعضای ستاد مدیریت بحران منطقه، شورای اسلامی و دهیار روستای تیس همراهی کردند.
وی از روند مقاوم سازی بند خاکی روستای آبکان بازدید و بر مقاوم سازی بند خاکی تیس و سرریز آن با رعایت اصول فنی جهت مقابله با هرگونه حوادث احتمالی ناشی از بارندگی تاکید کرد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.