سیستم روشنایی باند فرودگاه منطقه آزاد ماکو نصب می شود

مدیر فرودگاه منطقه آزاد ماکو گفت: امسال نصب روشنایی باند فرودگاه در دستور کار قرار دارد.

به گزارش فرینا به نقل از ایسنا، حسن قره داغی، با اشاره به آمار مسافرین ورودی و خروجی فرودگاه بین المللی منطقه آزاد ماکو در سال ۹۷ افزود: در سال گذشته ۱۳۰ پرواز داشتیم که ۷۲۶۷ مسافر ورودی و ۷۰۱۶ نفر مسافر خروجی از این فرودگاه به مقاصد خود رسیدند.

قره داغی گفت: پروازهای هفتگی این فرودگاه در طول هفت روز، سه پرواز به مقصد تهران است.

وی در ادامه بر برنامه های این فرودگاه در راستای توسعه فرودگاهی اشاره و بیان کرد: نصب روشنایی باند در دستور کار امسال می باشد که با تجهیز شدن امکانات فنی فرودگاه، امکان پرواز در شب و جابجایی مسافران را مهیا می کند.

مدیر فرودگاه منطقه آزاد ماکو تصریح کرد: با امکان درخواست نشست شبانه هواپیما و افزایش پروازها در صورت پر شدن پروازهای فعلی، سیکل پروازی قابلیت افزایش خواهد داشت.

قره داغی در تشریح برنامه‌های فرودگاه از برقراری پرواز زیارتی مشهد مقدس از این فرودگاه در نوروز ۹۸ خبر داد و گفت: ایجاد مرز هوایی فرودگاه ماکو و انجام پروازهای خارجی نیز در برنامه کاری امسال است.

به گزارش ایسنا؛ فرودگاه منطقه آزاد ماکو در خرداد ماه سال ۱۳۹۳ بصورت عملیاتی آغاز شد و اولین پرواز آزمایشی آن در دهه فجر سال ۱۳۹۴ انجام شد. این فرودگاه در مساحتی بالغ بر ۵۰۰ هکتار در داخل محدوده منطقه آزاد ماکو احداث شده و طراحی آن برای هواپیمای ایرباس ۳۲۰ است.

ترمینال اصلی فرودگاه در زمینی به مساحت ۸۰۰۰ متر مربع با طراحی منحصر به فرد احداث شده که در کنار سالن ترمینالvip   قادر به پذیرش مسافران پروازهای داخلی و بین المللی است.

برج مراقبت این فرودگاه به ارتفاع ۳۲ متر و طول باند پروازی سه هزار و ۲۷۰ متر و عرض باند ۶۰ متر است.

مجوز مرزهوایی این فرودگاه در مهرماه ۹۷ صادرشده و پروازهای بین المللی بزودی برقرار می‌شود.

نخستین پرواز رسمی از فرودگاه منطقه آزاد ماکو ۲۳ اسفند سال ۱۳۹۵ با حمل خانواده‌های شهدا به عنوان مسافر با هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ به سوی مشهد انجام شد تا فرودگاهی که در کمتر از ۲ سال احداث شد، با استفاده از ترمینال موقت مورد بهره برداری قرار گیرد که با حضور دکتر روحانی در سال ۹۷ در آذربایجان غربی رسما افتتاح شد.

خبرنگار منطقه آزاد ماکو امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.