همه باید روز جهانی بناها و محوطه های تاریخی را پاس بداریم

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: همه باید29 فروردین روزجهانی بناها و محوطه های تاریخی را پاس بداریم.

به گزارش فرینا؛ قدرت اله طمیمیان ضمن گرامی داشت روزجهانی بناها و محوطه های تاریخی افزود: برای حفظ تاریخ و تمدن کشورمان اهمیت دادن به چنین روزی در تقویم از سوی دوست داران میراث فرهنگی و کلیه شهروندان بسیار مهم و حائز اهمیت است.
طمیمیان افزود: شهرهای آبادان و خرمشهر با توجه به اینکه از زمان پیدایش نفت دروازه مدرنیته به کشور بوده اند دارای اماکن به ثبت رسیده میراثی گران بهایی نیز هستند که بازدید از آنها در چنین روزی خالی از لطف نبوده.

لازم به ذکر است در سال ۱۹۸۲ پیشنهاد ایکوموس مبنی بر اختصاص روز ۱۸ آوریل به عنوان روز بین المللی بناها و محوطه های تاریخی توسط یونسکو مورد تایید قرار گرفت. این روز خاص فرصت بالا بردن آگاهی عمومی در مورد تنوع میراث جهانی و کوشش های مورد نیاز جهت حمایت و حفاظت از آنها را فراهم آورده است.

ایکوموس نیز نهادی غیردولتی و همکار یونسکو (سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد) است که به موجب ماده۱۳ اساسنامه آن، کمیته‌های ملی کشورهای عضو می‌توانند تشکیل گردند. در این اساسنامه کمیته ملی ایران به نام: «موسسه فرهنگی ایکوموس ایران» نامیده می‌شود.

خبرنگار منطقه آزاد اروند امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.