منطقه ویژه اقتصادی جاجرم امسال عملیاتی می شود

فرماندار شهرستان جاجرم گفت: منطقه ویژه اقتصادی جاجرم در استان خراسان شمالی امسال توسط بخش خصوصی وارد مرحله عملیاتی می شود.

به گزارش فرینا، رضا آذری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این نخستین منطقه ویژه اقتصادی است که در این استان توسط بخش خصوصی اجرایی می شود.
آذری گفت: زمین برای منطقه ویژه اقتصادی جاجرم در سه نقطه مکان یابی شده که در حال انجام کار کارشناسی برای اجرای طرح است.
وی، وجود زیرساخت حمل و نقل ریلی را از مزیت های مهم برای اجرای منطقه ویژه اقتصادی در جاجرم دانست و افزود: یکی دیگر از مزیت های این شهرستان، وجود کارخانه آلومینا و کارخانه شمش است.
فرماندار شهرستان جاجرم درباره ایجاد شهرک گلخانه ای در شهرک صنعتی جاجرم گفت: در حال رایزنی و اقدامات اولیه برای احداث زون گلخانه ای در این شهرک صنعتی هستیم.
آذری، از برگزاری همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری در شهرستان جاجرم خبر داد و گفت: این همایش ملی پس از ماه مبارک رمضان در این شهرستان برگزار می شود.
وی با تاکید بر اینکه رویکرد ما ایجاد بسترمناسب برای جذب سرمایه های بخش خصوصی است افزود: رونق تولید جز با توان بخش خصوصی قابل تحقق نیست و در این راستا با سرمایه گذارانی از تهران و استانهای دیگر مذاکرات اولیه صورت پذیرفته است.
فرماندار جاجرم گفت: تنها هتل این شهرستان اکنون 40 درصد رشد دارد و فاز اول آن در هفته دولت به بهره برداری می رسد.
آذری، حمایت از توسعه مشاغل روستایی را از دیگر راهکارها برای رونق تولید عنوان کرد و افزود: سال گذشته بیش از 110 میلیارد ریال وام اشتغال روستایی و عشایر در این شهرستان پرداخت شد.
فرماندار شهرستان جاجرم خاطرنشان کرد: رتبه شهرستان در پرداخت تسهیلات اشتغالزایی از جایگاه هفتم در میان شهرستان های استان در نیمه نخست سال گذشته به جایگاه سوم در پایان سال رسید که رشد قابل توجهی داشته است که 120 درصد بیشتر از سهم استان پرداخت شده است.
مرکز شهرستان جاجرم در 150 کیلومتری بجنورد در استان خراسان شمالی قرار دارد.

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.