تشریح مهمترین اهداف بندری و دریایی استان خوزستان در سال 98

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) ضمن تشریح مهم ترین اهداف بندری و دریایی این استان در سال 98، گفت: ساماندهی حمل داخلی بنادر خوزستان با رویکرد ریل پایه، تخصصی کردن پایانه ها و بهبود وضعیت شاخص های بندری در دستور کار بنادر این استان قرار دارد .

به گزارش فرینا به نقل از پرتال حمل و نقل، عادل دریس در مورد اهداف و برنامه های تبیین شده بنادر استان خوزستان در طول سال جاری، افزود: در حوزه بندری و اقتصادی، مهندسی عمران، دریایی، فنی و نگهداری، برنامه ریزی و توسعه منابع و فناوری اطلاعات و ارتباطات ، برنامه های مختلفی جهت بهبود وضعیت بنادر استان خوزستان در سال 98 تعریف شده است که در جهت تحقق آن حرکت می کنیم. بهبود رشد شاخص های بندری (شاخص های عملیاتی، تجهیزاتی و فرآیندی)، تخصصی کردن پایانه های بندری (با اولویت پایانه های غلات و مواد معدنی)، ساماندهی شیوه های حمل داخلی بندر با رویکرد ریل پایه و احیای ساختار بازاریابی از جمله مهم ترین اهداف درنظر گرفته شده در حوزه بندری و اقتصادی است .
دریس با اشاره به اینکه ساماندهی قراردادهای جاری سرمایه گذاری و اجرا کردن بسته حمایتی در بنادر خوزستان طی سال جاری در دستور کار قرار دارد، گفت: بهبود روند جذب سرمایه گذای و بازتعریف فرصت های جدید و مدیریت دارایی های فیزیکی (دولتی و خصوصی) از دیگر اهداف در نظر گرفته شده در حوزه بندری و اقتصادی در سال 98 است .
وی همچنین افزایش توان عملیاتی کانال خورموسی، افزایش ایمنی دریانوردی، حفظ و پایداری محیط زیست دریایی و اجرای کنوانسیون های بین المللی را مهم ترین برنامه بنادر و دریانوردی استان خوزستان در حوزه دریایی اعلام کرد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به برنامه ها و اهداف تبیین شده در حوزه مهندسی و توسعه امور زیربنایی، اظهار کرد: ساماندهی مدیریت سواحل و بنادر استان خوزستان، تدوین طرح جامع کالبدی منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره)، تعیین حریم منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره)، مدیریت جذب و نظارت بر پروژه های عمرانی اعم از دولتی و خصوصی و مدیریت دارایی های فیزیکی مهم ترین اهداف حوزه مهندسی عمران در بنادر استان خوزستان است .
دریس در ادامه به برنامه های حوزه فنی و نگهداری اشاره کرد و افزود: مدیریت تامین تجهیزات بندر، مدیریت دارایی های فیزیکی اعم از دولتی و خصوصی و ساماندهی اقلام منقول بندر مهم ترین اهداف حوزه فنی و نگهداری در طول سال جاری است .
مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) تدوین منشور انگیزشی و آموزشی نیروی انسانی، مدیریت وصول مطالبات، مدیریت و ساماندهی مکاتبات اداری با رویکرد حذف کامل مکاتبات فیزیکی، مدیریت دارایی های بندر (منقول و غیرمنقول) و بهبود روابط کارگر و کارفرما را از اهداف حوزه برنامه ریزی و توسعه منابع اعلام کرد و گفت: در در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز مکانیزه کردن فرآیندها و تدوین برنامه ایجاد زیرساخت های هوشمندسازی بندر در دستور کار بنادر استان خوزستان در طول سال جاری قرار دارد .

آمنه شهیدی امتیاز به خبر :

ارسال نظرات

نام

ایمیل

وب سایت

نظرات شما

هم اکنون هیچ نظری ارسال نشده است. شما می توانید اولین نظردهنده باشد.